Piri Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Tar dere det ille opp hvis folk kommenterer at jenta de er stor? Mi er snart 4,5 år, men er lang og tynn. Kjøper 5-6 år i klær og str 27 i sko. Ikke mye baby igjen der, nei. Mange spør om hun begynte på skola i høst eller skal begynne til neste år. Når jeg svarer at det er 2 år til blir de lange i maska, stirrer på ungen og utbryter "jammen ho er jo så stor!" Eldstejenta mi var knøttlita og ei skikkelig dukke. Da var det ikke måte på dikking og snuskelusking til hun var langt oppi skolealder...søtt... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta denne "oi-ingen" hver gang jeg forteller at jenta mi bare er 4...... I tillegg er ho veldig for seg for alderen. Prater helt rent og har et imponerende vokabular. Også kan hun veldig mye. Jeg tenker at jeg har ei stor og flott jente som utmerker seg på alle mulige måter, men likevel "stikker" det litt når folk stirrer og bærer seg slik. Er det andre med store jenter som har det slik?
Piri Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. september 2008 Har forresten også slutta med vogn for et siden bare fordi det ser så rart ut med den store ungen oppi der. Folk glor! Og vesla går og går og går, stakkars..............
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 nei jeg har ikke det. men dette må du bare ikke bry deg om. hva så om hu er litt stor?? er da ingen som har noe med det. er helt sikkert på at jenta di er bare nydelig jeg:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Joggeskoene jeg kjøpte til mi jente på snart 3,5 var også i 27 ;o) Hun er nok litt høyere enn jevnaldrende jenter (og enkelte gutter), men ikke spesielt tung. Kjøper 110 i tøy til henne (selv om noe 104 passer enda, har liksom hoppet litt over den str). Ikke fått mange kommentarer, men et par, men de har jeg fått i positiv ordlyd og tolket dem ditetter. Hun er ikke like veltalende som mange andre, men litt mer fysisk enn språklig av seg i utvikling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå