Gå til innhold

Termin 5.mai!!


Happy Minni

Anbefalte innlegg

Er så lykkelig for å havne her! Forma har vore bra. Er av og til kvalm på kveldane. Ellers lurer eg på om det er farlig å ta situps no? Trener ofte step, og der er det situps på slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, gratulerer!

 

Tror ikke det er farlig med situps før i 2 trimester. Etter det skal man gjøre andre mageøvelser, som å stå på alle fire og løfte ben og arm diogonalt, eller stå på alle fire og presse magen hardt inn i noen sekunder, i flere repitisjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så masse som gravid. Du kan trygt trene sit ups enda. Men etterhvert, ca 4 mnd (du vil merke det) er det ingen vits i å trene rett mage lenger. Men skrå mage kan du trene helt til du føder. Viktig og å trene bekkenbunnstrening. Det å ligge på alle fire og løte diagonalt armer og ben styrker ryggen og det kan feks du gjøre når du kommer lenger ut i svangerskapet og de andre trener magen. Ellers er "planken" (du støtter deg på albuene og hoder magen inn, enten m tær eller knær i gulvet, husk rett rygg) en ypperlig øvelse du også kan gjøre helt til du føder. D er super trening for både rygg og mage.

 

I min siste graviditet trente jeg helt til 4 dager før jeg fødte. (er forresten instruktør på treningssenter)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...