tannpuss Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Min søster skal gifte seg og under normale omstendigheter hadde jeg som eneste søster holdt en tale. Poenget er vi ikke har snakket sammen på nesten 1 år. Hun har sagt at hun kan treffe meg, men ønsker ikke å ha kontakt med mine 2 nydelige gutter. Som dere sikkert forstår er jeg veldig skuffet og lei meg på grunn av dette. Føler at jeg ikke snakker sant om jeg holder en tale om hvor fantastisk søster etc hun har vært for meg gjennom oppveksten. Er som sagt veldig såret......Vet at jeg må tenke fremover.... men kjenner at jeg ikke helt har lagt hennes avvisning til guttene mine på hyllen. Noen som har noen meninger om dette??
Sivalur Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Oi, dilemma... men jeg lurer jo på hvorfor hun ikke vil treffe ungene dine?? Og er du og hun venner nå (isåfall, hvordan klarer du det???) Vet ikke hva jeg skal si, vet ikke om jeg hadde klart å holde en tale under de omstendighetene der. Det beste er kanskje om man klarer å heve seg over det og holde en tale slik som man ellers ville gjort. Da vil hun vel kanskje også innse hvor barnslig hun er som ikke vil ha kontakt med tantungene sine...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Søsken er vel ikke forpliktet til å holde tale på linje med foreldre og forlovere? Jeg hadde i alle fall ikke reagert på at du ikke hadde holdt en, spesielt ikke med tanke på at forholdet ikke er så bra som det "burde" ha vært. Gubben talte ikke i sin (eneste) brors bryllup, uten at det var begrunnet med noen dårlige følelser. Vi angret litt i etterkant (vi giftet oss sammeår) da både bror og hans kone holdt tale til oss i vårt bryllup, men vi har jo også en mye bedre tone oss i mellom )
du og jeg og vi to Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Jeg hadde ikke klart å holde tale til henne. Å si at hun vil treffe meg, men ikke ha kontakt med nevøene sine blir for meg uforståelig. Jeg hadde gått i bryllupet, men holdt meg nøytral. Hadde ikke klart å holde en tale uten å flette inn utfordringene vi er oppi, og det passer seg jo ikke på hennes dag...
Gjest Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Jeg hadde ikke klart å holde noen tale, nei. Men er dere flere søsken så kan dere kanskje gå sammen og lage en sang til henne? Ev. at du lager en sang om da dere var små og unnlater å si noe om tiden etter at dere ble voksne?? Du er ikke forpliktet til å holde noen tale. Jeg har faktisk aldri vært i bryllup hvor søsken har gjort noe annet/mer enn å lage sang ... Så om du synes det er ubehagelig og "feil" så lar du det være. Kan videre ikke begripe hvordan et voksent menneske kan avskrive to små barn... De kan da ikke ha gjort henne noe.
Helverine Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Hmmmmm hvorfor i all verden vil hun ikke ha kontakt med prinsene dine? Kanskje lettere å svare på spm hvis man vet hva som ligger bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå