cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 lurer på hvor mye strekk merker dere andre har fått til nå? er ikke skikkelig forfengelig, bryr meg lite over disse merkene, men litt kjekt å vite. har fatt på hver side av hofta, på rumpa å litt ved innersiden av lårene. mye dette fordi jeg hat lagt på meg en del. snart oppe i 80 kg!!!, å før graviditeten 56-58 kg, hehe, merkelig. men er jo veldig godt med is å sjokolade. farlig med disse lystene. skulle trent men har fått så vondt i ryggen at de ikke anbefaler det. ellers pleier jeg trene 3-4 ganger i uka. aerobik. noen andre?
Mama B Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Samme her, er 36 fullgåtte i morgen og har fått noen fine striper på hoftene.. og noen små spredt over rumpe og lår:-( Håper bare de holder seg unna magen!!!! Gått opp 14 kilo foreløpig.. Men det blir vel flere. Gått opp ca en kilo i uka siden litt over uke 20 så...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Heihei! 35+3 her og jeg har en hel hær på den stakkars rompa mi som var så spretten og fin en gang i tiden, hehe.. En del har komt mellom beina også + litt på lår. Har ingen på magen til nå, men har litt på håndtakene på siden. Håper ikke de formerer seg mer nå, for da blir det et mindre pent syn, hehe:P Men satser på de blekner ettehvert og går mer i ett med huden min. Nå er de veldig rødlige.. Jeg har mine dager der jeg skjeier ut med godsaker, men har vært flink til å spise mye frukt og sunne middager. Tror bare rett og slett kroppen fikk et skjokk da jeg pluttselig la på meg 3-4 kg. på en måned.. Jeg trener ikke, uteom å gå turer. Turer hjelper på ryggen min;) Nå er jeg oppi 72,5kg, så blir spennede å se hvor mye mer jeg går opp siste innspurt.
Nina_J Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Jeg har ikke fått strekkmerker på magen eller lårene, men jeg har fått på puppene(!). Sånne hvite streker som strekker seg fra brystvorten og utover på "utsiden" av puppene og litt under og på toppen. Fikk en del av de etter ammeperioden sist, men det har blitt flere nå... Fikk ikke strekkmerker på magen eller noe etter svangerskapet sist, så håper jeg ikke får det denne gangen heller Selv om de på puppene nesten ikke synes da, så er det jo ikke kjempegøy å få de uansett
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Joda, strekkmerkene er der vettu=P Huff=( Har fått på rompe og lår, men ingen på magen. Mamma fikk også på rompe og lår, men ingen på magen, og de sier jo at man arver etter moren. Så jeg håper de holder seg unna magen jeg også=) Gått opp ca 14 kg jeg også.. Får ikke til å trene så mye, har BL som gjør skikkelig vondt=( Men blir trening etter fødsel da=) Når bekkenet har blitt litt bedre..
MammaCecilie Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Jeg har fått litt strekkmerker på rompa og låra. Hadde ikke fått noen på magen før i forrige uke, hadde et lite håp om at jeg skulle slippe unna de på magen men nei da. Bokstaveligtalt over natta så kom det kjempemasse! Og de er så plagsomme. Stikker, svir og klør. Skikkelig ubehagelig:( Ellers har jeg gått opp ca 14 kg. Veide rundt 60 før jeg ble gravid og nå veier jeg rundt 74. Men jeg syntes ikke det er så ille egentlig med tanke på at jeg er verdens lateste person, som har sitti og spist kaker, potetgull og sjokolade hver dag, spesielt nå på slutten. Nei, off.. Må få ræva mi ned på et treningstudio etter baby er født tror jeg! Hehe.
Mamma*til*3 Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Strekkmerker er mer normalt enn unormalt. 85% av alle kvinner som har født barn har strekkmerker. De som ikke får er altså i mindretall. Bare som en trøst, altså. Fikk rikelig med strekkmerker på puppene med nr 1. Med nr2 kom det ingen nye, og hittil med nr 3 kan jeg heller ikke se nye strekkmerker, ser bare de gamle. Lårne har strekkmerker fra puberteten, da vokste jeg fælt fort, og det er jo hormoner inne i bildet da også. Har ingen på magen, men vet at jeg ikke nødvendigvis kommer til å gå klar for det likevel. Søstera mi hadde ikke et eneste strekkmerke på magen før hun var 14 dager på overtid. Da kom de! Hmmm...
Lullunutu Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Har fått strekkmerker på håndtakene på siden, men hadde litt der fra puberteten.. I det siste har jeg også fått noen framme på magen, forferdeli irriterende... Men ellers har de holdt seg unna.. Får håpe de ikke blir alt for ille... Hittil har jeg gått opp 16 kilo, er i uke 30, er ikke spesielt aktiv pga ryggen, men jobber 50% og hjelper til så godt jeg kan hjemme med oppussingen..
Gjest Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Hei Jeg er som deg, snart oppe i 80 kg og før graviditeten lå jeg rundt 60 kg. Jeg har heldigvis ikke fått noen strekkmerker, hverken på magen, lår eller brystene - men det kan fortsatt komme. Jeg har igjen 5 uker til termin. Gleder meg til å begynne og trene igjen etter fødselen. Det sies at man går mye ned i vekt når man ammer, så kanskje den normale figuren er tilbake fortere enn man tror? Det hadde ikke gjort noe ;o)
Gjest Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Hei, jeg er heldig så langt, har ikke sett anntydning til noen ennå. Fikk en del på bryster og et lite strekkmerke langt ned på magen med nr 1 og 2 for 14/12 år siden. Men ingen så langt i uke 33.. Jeg har spist tran hele tiden, smøre fra innsiden, å smurt med babyoljeog a krem i hår om at huden skal tåle litt juling. Foreløig har jeg kun gått opp 6 kg.
minbabylykke Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 OOOooooi!!!! Har dere andre så lite...??? Jeg ble innvadert for flere mnd siden, men det har roet seg litt nå. Er 41 uker,og har lagt på meg den herlige sum av 22 kilo. Jeg kan sikkert telle 50 strekkmerker på magen, men bare på sidene av magen, ikke midt på merkelig nok. Sidehåndtakene har fått seg en liten trøkk, og en 3-4 streker på innsiden av låret eller bak kneet egentlig. Jeg ante ikke at dere andre hadde så lite.... Huff....
Gjest Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 Å det er nok mange som har fått samme antall som deg, de fleste venniner av meg samt søsterne mine har fått maaaange. Men de blekner jo da! Litt trimmings etter på så blir det helt ok, og det er jo tross alt værdt det. Husker jeg ble litt trist når brystene mine fikk en del strekkmerker sist, men som sagt de blekner og man tenker ikke mer på det:) Kjøp deg en god deilig krem når alt er over så huden får litt hjelp til å samle seg igjen..
prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 1. september 2008 #13 Skrevet 1. september 2008 her har de også funnet sin plass:S på rompa, den er helt full!! men klager ikke over det, har lagt på meg 7 kg ca og er nå i uke 33 snart 34. mamma derimot, hun veide 103 kg på slutten (veide 60 når hun ble gravid) og hun fikk strekkmerker over ALT!! til og med på leggene. håper ikke jeg blir som henne.
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 1. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. september 2008 det har jeg å hørt, at en dag med amming tilsvarer 1 og en halv fort gang, altså spasere fort. du forbrenner like mye energi:) er jo en stor pluss;) gleder meg så til jenta vår kommer:)
<3tobarnsmor<3 Skrevet 1. september 2008 #15 Skrevet 1. september 2008 Er i uke 32 å har enda ikke sett noe til disse strekmerkene, så glad for det. Har sv diabetes så jeg har ikke kunnet spist så mye godteri i svangerskapet, har nesten ikke lakt på meg noen ting. Bruker også å smøre inn magen og puppene med foktighetskrem, vet ikke om det har hatt noen invirkning på at strekmerkene har holt seg unna....men man vet jo aldri Når begynte strekmerkene å komme til dere ?
<3 girls <3 Skrevet 1. september 2008 #16 Skrevet 1. september 2008 sist svangerskap fikk eg over heile puppene,men dei er bleika no så ser dei nesten ikkje..denne gangen har eg ikkje fått ett eneste ett.. er nå i uke 32..håper ikkje eg får helder..har nåk fra før..som er bleika nå.
gullfisken83 Skrevet 1. september 2008 #17 Skrevet 1. september 2008 Har ikke sett noen enda. Har nesten daglig smurt meg med krem på mage og rygg de siste ukene, vet ikke om det hjelper... Er 28+3 idag og har gått opp ca 11kg.... Når begynte strekkmerkene å komme på dere?
Gjest Skrevet 1. september 2008 #18 Skrevet 1. september 2008 hei hei:) Jeg er i uke 36 +4 nå, trur jeg begynte å få strekkmerker for 25 uker siden, har fått masse på magen min, midt på, og utover på sidene..Har roet seg litt nå..samboern min spør om jeg har tatovert flammer på magen min:)
Lacey*har fått erta Skrevet 1. september 2008 #19 Skrevet 1. september 2008 Er i uke 34 og har ikke fått noe ennå. Synes selv jeg er kjempeheldig! Har hverken smurt meg veldig ofte på magen eller gjort andre trollkunstner. Tror huden min er veldig "fleksibel" av seg. Har bare lagt på meg 7 kg også, så jeg tror kanskje det kan ha mye å si. Men jeg venter i spenning på at de skal dukke opp i de siste ukene jeg har igjen
mamma til 2... Skrevet 1. september 2008 #20 Skrevet 1. september 2008 har heldigvis sluppet å få noen til nå, 10 dager igjen, så jeg håper ikke de kommer nå.. magen min er sinnsykt stor,så egentlig veldig rart jeg ikke har fått noen.. gått opp 9 kilo
AO3 Skrevet 1. september 2008 #21 Skrevet 1. september 2008 Runder snart uke 33, opp 15 kg :/ - ingen strekkmerker så langt, men det er enda mer enn nok tid til at de kan komme! Smører meg - uten at jeg egentlig tror det har noen effekt, i og for seg - og tar omega 3, men det er på grunn av den lille i magen, ikke for å prøve å forebygge strekkmerker. Kommer de, så kommer de... Leste et sted at folk som er lyse i huden får mindre strekkmerker, og jeg håper det stemmer, for jeg er veldig lys i huden. Til og med jordmor påpekte det. *hehe* Og det var da jeg faktisk var brun! (til meg å være...)
Mom for two Skrevet 1. september 2008 #22 Skrevet 1. september 2008 Ingen så langt ihvertfall - 36 uker, men har noen gamle nederst på magen fra puberten, men de synes heldivis ikke så godt nå, men har hørt at det er mange som får strekkmerker de aller siste ukene så helt skånet er det ikke sikkert at jeg blir. Slipper jeg unna så blir jeg takknemmelig for det. Det er mye som skal vokse enda. Bare alt det vannet jeg har fått siste uken. Bidrar jo ikke positivt det heller da. Det blir som det blir:)
nr.4 i oktober Skrevet 1. september 2008 #23 Skrevet 1. september 2008 Har ikke et eneste strekkmerke. (Veldig fornøyd, hehe.)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 1. september 2008 #24 Skrevet 1. september 2008 Ikke et eneste strekkmerke (hittil) her heller, men er fortsatt nok av tid (er i uke 32) til å få det så skal ikke rope for høyt ennå men nå har jeg liten mage da og ikke lagt på meg mer enn 4,5kg hittil så da er det ikke så mye å strekke heller kanskje..?
husmus &2 Skrevet 1. september 2008 #25 Skrevet 1. september 2008 Jeg har ikke et eneste ett og jeg er i uke 31. Så langt har latskapen tatt overhånd og jeg har giddet å smøre meg med noe. Jeg må innrømme jeg ikke er spesielt bekymret. Kommer de så kommer de. Jeg dør ikke av å ha noen strekkmerker her og der. Jeg har mer angst for at jeg ikke har trent bekkenmusklene, det skal jeg begynne med NU!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå