Gå til innhold

mortiltreherligesmå....


h@ppy elsker høstfargene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den nolleoppskriften du hadde her for ei stund siden..... kan jeg få den?

stekeovnen kommer endelig på onsdag, så da skla det BAKES...hehe:)

 

2 mnd uten stekeovn,for opp lysten til å bake..

 

Skrev ned oppskriften, men finn ikke igjen:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

~bolleoppskrift...

Skrevet

Klart du kan få den :)

 

 

3,5 dl lettmelk

100 g steikesmør

1 dl sukker

3 ts kardemomme

8 dl hvetemel

50 g fersk gjær (rød pakke)...rød tørrgjær kan benyttes

Pensles med pisket egg

 

bollene stekes midt i ovnen, på 250 grader, til de er lysebrune oppå, og har en lys ring rundt.

 

NB! Vær lett på hånden når du elter deigen, og ruller bollene.

 

 

Vanlige boller, skoleboller og skillingsboller blir fantastisk gode med denne oppskriften.

 

Pizzahorn blir himmelske med denne deigoppskriften.

 

Lykke til med ny stekeovn...og kos dere med bollene :))))

Skrevet

Tusen takk:)

Hvor mange blir det ca?

Skrevet

Jeg pleier alltid å lage halvannen porsjon, og da blir det ca 24 vanlig store boller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...