h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Den nolleoppskriften du hadde her for ei stund siden..... kan jeg få den? stekeovnen kommer endelig på onsdag, så da skla det BAKES...hehe:) 2 mnd uten stekeovn,for opp lysten til å bake.. Skrev ned oppskriften, men finn ikke igjen:(
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. september 2008 ~bolleoppskrift...
~~DoraDora~~ Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Klart du kan få den 3,5 dl lettmelk 100 g steikesmør 1 dl sukker 3 ts kardemomme 8 dl hvetemel 50 g fersk gjær (rød pakke)...rød tørrgjær kan benyttes Pensles med pisket egg bollene stekes midt i ovnen, på 250 grader, til de er lysebrune oppå, og har en lys ring rundt. NB! Vær lett på hånden når du elter deigen, og ruller bollene. Vanlige boller, skoleboller og skillingsboller blir fantastisk gode med denne oppskriften. Pizzahorn blir himmelske med denne deigoppskriften. Lykke til med ny stekeovn...og kos dere med bollene )))
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 1. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2008 Tusen takk:) Hvor mange blir det ca?
~~DoraDora~~ Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Jeg pleier alltid å lage halvannen porsjon, og da blir det ca 24 vanlig store boller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå