Mama B Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Jeg er veldig skeptisk til ytre vending av babyen i magen. Jeg syns dette virker så unaturlig, når babyen min har sittet i samme stilling i flere måneder! Og man leser jo om komplikasjonene..Det er jo som regel en grunn til at de sitter inni der, kanskje er navlesnoren kort- eller rundt halsen? Innspill på dette? Er 36 fullgåtte imorgen.
HegeAE Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Dei ser det meste på ultralyd på størrelsen av navlestrengen osv.... Så eg trur nok at dei veit kva dei gjer.....
Hjerterdamen Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg var ikke skeptisk da jeg hadde vendingsorsøk på min nr 3, for de tok ultra først og det var nøye oppføging. Men det jeg ikke var forberedt på at det gjorde så vondt. De klarte ikke etter gjentatte forsøk å snu, og tilslutt sa jeg stopp selv. Kjenner fortsatt fingrene til legen i magen når jeg tenker over det. Men har jo sett her inne at mange har positive erfaringer med det... Har sikkert mye med hvor godt barnet "sitter fast" også. Min pie satt dønn, og hadde gjort det hele tiden....
Mama B Skrevet 1. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2008 Ja, men det er faktisk sykehus i Norge som ikke gjennomfører ytre vending pga risikoen. Det er vel en vekker...
Mama B Skrevet 1. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2008 Jeg er faktisk mer gira på en setefødsel enn å prøve å snu han.
litlemor Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Eg fekk snudd eitt av mine barn, i veke 36 trur eg, og ante ingenting om at det skulle vera risikabelt eller smertefullt eller noko. Og det var gjort på eit halvt minutt, utan smerter... Men har jo lese om løsning av morkake og greier nå under dette svangerskapet (nr 4), og hadde kanskje vore reddare nå - men eg hadde likevel stolt på vurderinga dei gjev på sjukehuset. Pussig at der er så ulik praksis? For øvrig visste eg heller ikkje at svangerskapskløe etter veke 30 kunne vera farleg, før dette svangerskapet - så eg føler det blir meir og meir risikabelt å vera gravid jo meir eg veit og jo meir info der er på nettet... Kryssar fingrane for at alt går bra for alle her inne!
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Jeg fikk snudd min for halvannen uke siden og var til kontroll i dag og han er fortsatt riktig vei. På Ringerike Sykehus var det ikke noe tvil om at det var snuing som gjaldt. De har ca 800 fødsler i året og er et middels stort sykehus. For min del gikk det kjempegreit. Snuingen tok under to minutter og var helt uproblematisk. Han ble snudd i uke 37+1. Min teori er at han sikkert satt "fordi han kunne". Jeg har god plass og masse fostervann ennå. Han hadde da sittet siden uke 32 i hvert fall (men lå med hodet ned i uke 24). Han kunne sikkert finne på å snu av seg selv senere, men det vil jeg aldri finne ut. De sjekker dette med navlestreng rundt halsen og alt det der og de er jo obs på eventuell risiko. Min erfaring er i hvertfall at dette er helt udramatisk for en dame på 175 cm med god plass :-) er forresten førstegangs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå