mamsen labamsen Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Har ei lita tulle på 1 mnd. Det ene øyet hennes har verket nesten helt fra fødselen. Har brukt både kloramfenikol og Fusithalmic øyedråper, men det kommer bare igjen etter 1 dag eller 2. På sykehuset ble det tatt bakterieprøve av verket. Startet da med Fusithalmic, men gikk over til kloramfenikol når prøvesvaret kom. jeg har for det meste vasket øyet hennes godt og dryppet med morsmelk. Synes det blir litt ofte, hvis jeg skal bruke øyedråpe behandling hver gang det kommer igjen. Mener å ha hørt at det er ofte baby strever med dette pga trange tårekanaler. Og ad det som regel forsvinner når barnet blir rundt året. Noen her som har hatt dette problemet? Noen gode råd?
Potetstappe Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Jenta vår hadde også mye verk på det ene øyet. Ble behandlet med kloramfenikol salve og dråper. I tillegg brukte vi mye mme. Jeg syns egentlig ikke hun ble noe bedre, men da hun ble 3mnd. forsvant det av seg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå