Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 For syv år siden, da datteren min var baby, ble jeg anbefalt å bruke en tynn, flat pute for at hodet ikke skulle bli skeivt. Blir man fortsatt anbefalt å bruke pute, eller er man gått helt bort i fra dette?
Mrs. Bouquet Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Det er forskjellige råd nå også. Men det er ikke så bastant at barn under 2 å r ikke skal ha pute, det har ikke så veldig mye å si hva du velger. Med mindre babyen blir en storgulpger skal han ha pute.
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg ville ikke hatt pute til en baby,tror ikke helsesøster anbefaler det heller?? Når jeg fikk 1 mann var det heller ikke anbefalt,han er 3 år.
HegeAE Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Brukte ikkje pute til nr 1. Brukte kun putetrekk. Var vel neste 2 år før eg begynte med pute på nr 1
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Tror det er veldig få som bruker pute. Jeg kommer ikke til å bruke det så lenge han/hun er baby i hvertfall;)
Sitronelle Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Jeg bruker den minste flate babyputa til min. Hun har brukt det fra dag 1 og er i dag 1 år. Skal bruke det til neste mann også. Er delte meninger om pute. Ca 50/50. I Sverige anbefales det bruk av pute...Så gjør det du mener er riktig for deg og babyen.
LivetErEnLek Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 På barsel her hvor jeg skal føde bruker de pute til babyene og jeg har brukt det til mine fra dag 1 og kommer også til å gjøre det til frøkna som kommer nå. Noen bruker pute, noen gjør det ikke.
Linzz Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Jeg forhørte meg litt forskjellige steder, både i babybutikker og jordmor. De sa at de anbefalte pute nå, for at bakhode til babyen ikke blir helt flatt. Så jeg kjøpte en tynn babypute. Men som sagt er det vel delte meninger om dette, men tror ikke det kommer til å utgjøre noe om du bruker pute eller ikke.
jenna7 Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Tror ikke at flatt bakhode først og fremst har med bruk av pute å gjøre. Om å gjøre at babyen får ligge på mage og variere litt stilling ( i våken tilstand selvsagt!!) for å unngå dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå