Gå til innhold

Modningsakupunktur?


FruKvammen

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt om modningsakupunktur, og jeg tror veldig på akupunktur. Noen som vet hvor jeg kan få informasjon om dette? Noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt tre akupunkturtimer - har lest forskning på at åpning skjer fortere under fødselen for dem som har hatt akupunktur enn for andre, og også på at førstegangsfødende statistisk sett føder tidligere enn andre som ikke har fått akupunktur. Dagen etter andre behandling gikk slimproppen. Jeg har vært veldig frisk og rask gjennom hele svangerskapet, så jeg har ikke merket så mye forskjell ellers - men har hørt at andre sover bedre etter akupunkturen og får mer energi. Modningsakupunktur gis normat fra uke 38, og jeg har gått til et privat jordmor-firma. Skal føde på fødeloftet i Stavanger (avdeling uten epidural og lystgass) og der gir de akupunktur etter uke 40.

 

For mer informasjon kan du sjekke ut denne sida:

http://www.mamastork.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått modningsakupunktur siden uke 34. Først bare en eller to punkter og i uke 37 alle modningspunkter.

Ofte er det jordmødre som gjør dette.

Jeg kan anbefale Familieklinikken i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært på en time med modningsakupunktur. Hannah ble veldig aktiv! Jeg ble kvitt hemoridene, og jeg synes det var en fin time. Jeg var i uke 38, så hun satte nåler for uke 35, 36, 37 og 38! Neste uke har jeg to timer, så får vi se om jeg trenger flere! Jeg har stor tro på akupunktur, så jeg tror jeg kommer til å merke forskjell på akupunkturen under fødselen så lenge jeg har fått det på forhånd. Bare det å bli kvitt hemoridene er jo verdt 300,-!!!!! ;-)

Lykke til alle som snart skal føde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt modningsakupunktur siden uke 37, er nå i uke 40. for meg har dette vært en positiv opplevelse, fått mye mer energi, sover bedre, hevelsen i føttende er ikke så intens som den var. Har gått til en privat jordmor. vil absolutt anbefale det!! nå håper jeg bare at vårt lille nurk kommer snart!!! og at det akupunktur blir bra som smertelindrende under fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...