Gå til innhold

bananfluer......

nummer 3 kommer i desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager, gikk litt fort her. Holder på å bli sprø her jeg, klarer ikke å bli kvitt bananfluen jeg har fått i hus.

Noen som har noen supre triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyll en liten skål med sukkerholdig konsentrert saft og bland i noen dråper Zalo. Da vil du se at de fleste har druknet til i morgen tidlig!!!

Tar du i tillegg en liten vask på kjøkkenet, vasker søppelbøttene og tømmer dem daglig, vil du se at de små ekle insektene forsvinner!

Lykke til!!!!

Skrevet

De er veldig glad i alkohol, så en liten skvett rødvin eller øl i en skål på benken over natta gjør susen. Da ligger de druknet i den morgenen etter... Du må selvfølgelig være nøye med matrester og fjerne alle åpne fruktfat til problemet er borte.

Men har skjønt at de er værre å bli kvitt hvis du har fått dem i blomterpottene (de kan legge egg i den fuktige jorda). Kanskje noen andre har noen tips om hvordan du skal bli kvitt dem da, det har jeg aldri opplevd siden jeg tar livet av alt av potteplanter. Ingen grønne fingre her gitt ;-)

Skrevet

Tusen takk for gode tips, nå er kjøkkenet vasket og saft og øl står på benken. Da håper jeg at de snart er borte.

Skrevet

Bland litt salmiakk i blomstervannet, og/ eller sett fyrstikker i blomstrjorda ( med svovelen ned).

Fungerer kjempebra! :)

Skrevet

sett en fyrstikk med ubrukt veik ned i jorda på plantene dine(veiksida ned)

Det har iallefall funket for meg:)

Klem

Skrevet

Er det bananfluer eller blomsterfluer da? Hjelper ikke med noe i blomstervannet om du har bananfluer, og hjelper ikke så gost med øl og vin om du har blomsterfluer...hehe, jeg har nemlig lært meg forskjellen nå i sommer. Bananfluene er litt rødaktige, blomsterfluene er helt sorte.

Ble helt innvadert her for en uke siden, trodde jeg skulle bli gal. Vasket og vasket, men blomsterfluene forsvant ikke. Viste seg at de formerte seg i blomsterkassa utenfor kjøkkenvinduet...1000vis av egg og småfluer!!!! Så nå skal jeg snart kjøpe noe høstaktig å ha i kassa, ikke så pent når den står tom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...