sykkelpumpe Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Han er nå 4 år, og dette begynner og bli ganske slitsomt. Jeg husker da han var baby, søkte han med handa ned i utrigningen, sikkert for noe trygghet. Nå er det sånn at om han våkner om natta og kommer inn til oss, kan jeg våkne av at han holder meg i brystvorta! I dag tidlig lå vi i senga vår og koste oss (jeg og 4åringen altså) før han skulle i barnhagen. Han hadde akkurat kommet inn i senga og la seg under dyna mi. Alt dette er jo veldig koselig, men så finner han puppen min og skal holde i brystvorta. Dette er ubahgelig for det første for at de er ømme, siden jeg er gravid, og for det andre synes jeg han begynner og bli for stor til og drive på sånn. Jeg har snakket med han og sagt at han ikke får til dette, og forklart litt om egen kropp og at man skal bestemme over den selv, osv. Det hjelper ikke! Og det som kunne vært en koselig start på dagen, ender med at jeg står opp for og komme meg unna. Jeg kan selvfølgelig kle på meg en tskjorte, men sover helst uten og rekker ikke alltid og gjøre det før han er der. Noen tips til hva jeg kan gjøre med dette?
"Liten" lykke Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Jeg har ingen løsning på dette, dessverre. Jeg bare tenkte at edt kan jo være greit å få dette på plass nå før babyen kommer. Hvis ikke kan det bli sjalusi når babyen får lov og ikke han. Har du prøvd å vinkle det slik når du snakker med han at puppene er for babyer, og at hans kommende lillebror eller -søster må få "enerett". Jeg har en stesønn på 5 år som sannsynligvis ville gjort hva vi enn ba om dersom vi fortalte at det var for babyen og at han da viste at han var STOREbror ved å gjøre det vi ba om. Beskytterinstinktet ovenfor vår ufødte er enormt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå