Gå til innhold

Hva er en stor baby da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på tråden til maria isabell under her...men det er kanskje hva man oppfatter det som selv. Mi første var 3900g og synes ikke hun var såå stor. Ikke liten heller, men mer passe. Noe jeg egentlig synes om alt mellom 3 og 4 kg;) Personlig synes jeg det begynner å høres stort ut når babyen er et godt stykke over 4kg og nærmer seg 4,5 eller mer. Hva synes dere? Bare lurer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns alt over 4 kg kvalifiserer til å være en stor unge :)

Skrevet

Jeg har fått baby på 5 kg, og det er ganske stor unge. ;-)

Skrevet

Hei!

Jeg avsluttet min masteropppgave i våres om svangerskap og trening og

det har innen forskning på svangerskap vært mye fokus på barn med for høy fødselsvekt (macrosomia) (Stotland et al. 2004). Høy fødselsvekt kan defineres som 4000-4500 gram (Stotland et al.2004), men det finnes en klassifisering av macrosomia gjort av Boulet et al. (2003). Klassifiseringen gjelder 3 ulike stadier av macrosomia: 1) 4000-4499 gram), 2) 4500-4999 gram, og 3) 5000 gram eller mer.

Dette er det som blir brukt i forskningsmiljøet av store barn.

:)

Skrevet

Gutten vår var 5100 g da han ble født. Alle syns han var så stor, jeg syns han var akkurat passelig. Syns alle andre babyer på barsel var så liten og kunne ikke skjønne hvordan de turte å holde i de små babyene hehe...

Men ser på bilde nå, 4,5 år etterpå at han lignet en liten budda statue.

Skrevet

Min siste var akkurat 4 kg og 53 cm. Men synes ikke han var stor i det hele tatt. Ingen bollekinn e.l.. Synes nesten han var tynn, iallefall slank. Jordmoren måtte veie ham flere ganger, for heller ikke hun kunne skjønne at ungen var så mye som 4 kg... Men var nok pga at han var så lang da kanskje..

På forhånd så jeg for meg en 4 kgs baby som stor og lubben, men ikke nå lengre, hehe... Det var iallefall ikke min..

Skrevet

ja det burde jo ha litt med lengden å gjøre da...jenta mi var også 53cm så også lang...100g til og fra kan jo ikke ha så mye å si;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...