step Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Har en liten vakker gutt på 14 dager. Har gått som en drøm hittil, men de siste dagene virker det som om han får skikkelig vondt når han skal bæsje og ikke klarer å få ut det han skal. Han ligger å truer og truer og gråter skikkelig. Er det noe jeg kan gjøre for han, evt ikke spise (ammer)?? Det som kommer ut er flytende så det er ikke hard avføring! Please, svar...
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 du kunne jo prøvd å gi han litt malt. men er ikke sikker på hvordan du skal gi det hvis du ammer. for vet andre har det i mme....
Myra Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Han kan godt ha mageknip, men tror ikke han har vondt for å bæsje. Det er hvertfall veldig uvanlig når de er så små og i tillegg kun ammer. Men spør på dinbaby.com. Der er sikkert flere med babyer som kan komme med råd.
Katsi Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Det er veldig vanlig at små babyer ligger og truer lenge før bæsjen kommer ut. Han har nok mageknip, ikke fordi bæsjen ikke kommer ut, sikkert bare luft. Så små babyer trenger til og med ikke bæsje hver dag, kan godt gå en uke mellom hver gang ( vel og merke siden du ammer, ikke med tillegg). Prøv å unngå matvarer som kan gi luft. Det kan være så mye de reagerer på men løk, kål, melk er gjerne de vanligste tingene. Eldstejenta mi ble helt hysterisk hvis jeg spiste ketchup, så prøv deg litt fram med det du spiser... Ellers er det mange som har hatt hjelp av minifon. Fåes på apoteket og dryppes et par dråper på en skje som du gir hver gang før du ammer. Den skal hjelpe luften å gå lettere gjennom. Ikke kjekt med babyer med mageknip, lykke til!!
Gjest Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 minifom fås kjøpt på apoteket. Det hjelper godt mot luftsmerter/ kolikksmerter. malt-ekstrakt skal være bra for magen og fordøyelsen. Det smaker pyton, men bland det i melka og gi på flaske, f.eks.. Fungerte bra med sønnen min =) Er det veldig ille kan du jo høre med en kiropraktor, eller noe? Ellers kan jeg bare anbefale deg å holde deg unna mat og drikke du selv kan bli oppblåst eller forstoppet av.. Brus, farris, kål, løk, erter, sterk mat osv.. Prøv deg litt frem.. Jeg er veldig cola-oman, men jeg fant ut at han ikke reagerte hvis jeg hadde isbiter i, da ble kullsyra nesten borte og brusen ble utvannet.. Problem solved=) Lykke til=)
zethaline Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Gratulerer med baby;-) Om du ammer skal ikke barnet få treg mage,men kan jo selvfølgelig ha vondt i den. Det er fullt mulig at babyen har reagert på noe du har spist og da får luft smerter eller har svelgt luft,,, Lykke til;-)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Høres ut som gutten din har mageknip. På apoteket har de helt ufarlige hjelpemidler som du kan prøve. Miniform/malt osv. Du kan jo også prøve å massere han lett på magen, med runde bevegelser mot klokken, når du ser at han jobber på. Det kan hjelpe luften lettere ut. Lykke til! PS: det går over etter hvert! De fleste spedbarn har noe magevondt frem til de er 8-12 uker gamle... Da har magen fått til til å "herde" seg litt, og det går som regel over for de fleste:)
step Skrevet 1. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2008 Tusen takk for mange fine svar. Det var til stor hjelp. Tror jeg skal prøve miniform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå