sivanneg Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 når i svangerskapet er det best/vanligst å gå på 3D ultralyd for de som ønsker? er i uke 23 å tengte at om det ble noen kroner til overs etter neste pengene vi får inn, at jeg skulle dra på sånn:)
kei80 Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Ble anbefalt uke 26,men vet ikke hva som er vanligst!
lykkelig78 Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg fikk annbefalt mellom uke 26-30, hvor uke 28 var det aller beste! Jeg skal på 3D ultralyd når jeg er 28+1.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 rundt uke 28 er vel best, har jeg hørt. Jeg skal når jeg er 27+ et eller annet. Neste uke, faktisk!! :-) Hvis man tar mye tidligere, er babyen så tynn og liten, og mye senere blir den for stor til at man får noe særlig oversikt. Var på vanlig ultralyd på sykehuset (vekstestimering) på slutten av forrige svangerskap, og da skjønte jeg ingenting av det jeg så... :-)
ÅNA Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 På sidene til Ultralydklinikken (i Sandvika) - www.ultralydklinikken.no står det at 3d er anbefalt mellom uke 24 og 34, aller best ca uke 28. Dette har med mengde underhudsfett å gjera, at babyen ikkje skal vera for tynn slik at ein får eit godt bilde av korleis den blir. For langt ut i svangerskapet legg mange babyer seg ned i bekkenet (sæleg dei siste vekene) og det blir då nestan umogeleg å få gode bilder. Skal sjølv på 3d 2.okt. i Sandvika - er då 30 + 4. Passa ikkje før dersom pappaen også skulle ha tid til å vera med:-)
+Tina+ Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Hei! jeg skal på 3d om en uke! da jeg bestilte sa jm at det er vanlig mellom uke 24-30. men ukene nærme 30 kan bebisen se litt most ut i ansiktet, så det optimale (ift min jordmor) er i mellom uke 25-28!! vi har ikke fått vite kjønnet enda, så jeg gleder meg noe helt vilt til 9 sept!! da bærer det av sted!! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå