mamma sin kompis Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Skal sette inn en kobberspiral om en mnds tid. Har hørt litt forskjellig...at de snitter og styrer på der inne?? hmmmm...skeptisk. Synes det ikke er noe å ta celleprøve - så hvordan er det i forhold??
Hibbel Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Ikke direkte vondt, mer ubehagelig.....
Ksenia & Anjem Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 neida ikke vondt i det hele tatt, bare litt rart..hehe er ikke noe værre enn en celleprøve hvertfall, så ikke bekymre deg, dette går kjempefint
PopUp Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Merket ingenting og heller ingenting da jeg tok den ut!
Lille Bell Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Bittelitt ubehagelig hos meg og, men ikke vondt.
MintCondition Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Jeg syns det var veldig vondt faktisk. Men de snitter ikke altså
Gjest Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Nei, det er ikke vondt. De snitter ikke noe og det er lite styr ;-) Men, jeg må advare deg mot at kobberspiral ikke er særlig sikker prevensjon... Er selv gravid etter at den sviktet etter knappe 6 mnd, og har hørt om flere som har fått et ekstra barn på samme måten. (Mammaen min og flere inne på bim...) Hadde gått for hormonspiral i stedet om jeg var deg (forutsatt at du tåler hormon-prevensjon da).
snart mor til 3 Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 har selv ahdd kobberspiral og må ærlig innrømme at JEG syntes det gjorde vondt å få satt den i samt hele den dag og dagen derpå... sikker som prevansjonsmiddel er den,men det er en vesentlig forskjell på hormon og kobberspiralen... med kobberspiralen kan man lett få mer smertefulle, lengre og mer kraftige menstruasjoner..med hormonspiral derimot vil mensen kunne vare kortere tid..noen mister til og med menstruasjonen med hormonspiral... nå fikk jeg min spiral fjernet da vi ble enige om at spiral ikke var greia for meg..det passer ikke for alle og for min del innebærte spiral et smertehelvette uten like..aldri aldri aldri igjen.. gikk lenge å bekymret meg for om jeg noen sinne ville klare å bli gravid igjen eller om spiralen hadde ødelagt meg for godt... ikke for å skremme altså..men vær klar over det..spiral er ikke for alle..så hvis DU føler at det er feil så stå på ditt..få den fjernet... selv måtte jeg til FIRE forskjellige leger før jeg fikk min fjernet...de tre første kunne ikke forstå at det var spiralen som laget smertehelvettet mitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå