Gå til innhold

slår barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva ville dere har gjort hvis sambo slo barnet i ansiktet når det gråt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg faktisk kasta ham på dør og ring og meldt ham til barnevernet etterpå. Man skal ALDRI slå barn, uansett årsak, eller metode....det er strengt tatt ulovlig også.

Skrevet

da hadde det klikka for meg og jeg hadde kasta han på huet og ræva ut (kanskje utfor et stup).

Skrevet

Enig med Ugl@. Hadde aldri latt ham være nær barnet mitt. (Så forresten på tv i går at 1 av 5 riser barna sine).

Skrevet

Enig med Ugla. Å slå barn er uakseptabelt uansett. Å høre at noen slår barn når det gråter, får meg til å se rødt her jeg sitter.

Skrevet

Da hadde jeg sparket mannen på hodet og ræven ut døra. Og ringt politiet.

Skrevet

Hadde tatt en alvorsprat med den mannen. Og mannen måtte forklart seg ovenfor barnet. Er det første gang? I tilfelle ikke hadde jeg flyttet ut.

Skrevet

nei det er ikke første gang, og jeg gråter alltid med barnet mitt. orker ikke tanken på å ikke ha han her heller. er så vanskelig alt sammen

Skrevet

du skriver at du gråter alltid med barnet når dette skjer. så dette er tydligvis ikke uvanlig. da er det faktisk på tide å gjøre noe med dette problemet, hvis du ser på at dette skjer blir det også ditt ansvar, ikke utsett barnet ditt for dette. stakkars liten. ingen barn bør bli utsatt for sånt, barnet kan ikke forsvare seg selv. jeg skjønner at dette ikke er snakk om mishandling på høyt nivå, men ingen barn fortjener å bli slått og en gang er er gang for mye. jeg ble slått en gang som liten av pappa og husker det altfor godt enda, selv om det bare var ett slag.

ikke la mennen din gjøre dette lenger, det kan ende med at barnet ditt bebreider deg for at du ikke sa stopp.

Skrevet

Vel, du er nødt til å ta tak i det og ordne opp, hvis ikke så gjør ikke du plikten din som mor og er da like ille om ikke verre en han som faktisk slår. Det er din PLIKT å faktisk beskytte barnet mot dette! Det hjelper ikke å gråte med barnet for svingende!!!

Det er ikke vanskelig, han slår, ergo så er han ikke trygg for barnet, derfor er du nødt til å beskytte barnet mot ham. Hva hvis det går så langt at barnet får psykiske senskader ( kan allerede være tilfellet at barnet vil få dette allerede, feks ved å slå sine egne barn, slite på skole, ikke finne seg til rette på arbeidsplassen, bli voldelig mot andre) Eller kansje barnet får et hard slag en dag og bli varig skadet eller det som verre er, kunne du levd med deg selv da?

Hadde du snudd ryggen til hvis han missbrukte barnet seksuelt også? Dette er faktisk nesten like ille, hvis du ikke er klar over det. Hvor mange mødre har snudd ryggen til tror du? Er det ikke mors ansvar også?

Skrevet

Enig med Ugla her: Du har rett og slett ikke noe valg.

Redd barnet ditt fra volden, ikke la en mann øredelegge barnets liv. jeg skjønner egentlig ikke at du kan være glad i ham når han piner barnet ditt.

Dessuten: hvis du ikke tar barnet bort fra den voldelige faren er du medskyldig. Og dere risikerer at barnet tas fra dere begge, for da er heller ikke du egnet til å ta hånd om barnet.

Reis NÅ og aldri la mannen komme nær barnet igjen.

Skrevet

da hadde jeg tatt med meg ungen på sekundet og flyttet ut tverdt.

Skrevet

Det er faktisk ikke bare mannen din som ødelegger barnet, du også som lar dette skje flere ganger, selv om du "gråter med barnet"! Hva hjelper det barnet? Føler barnet at mamma er en han/hun kan stole på da? En som kan få alt det vonde til å forsvinne?

Tenk på barnet først, det kan da ikke være så vanskelig!

Skrevet

Når du "gråter med barnet" akspterer du det faren gjør med h*n. Du skal beskytte h*n fra fare, ikke la det skje. Er enig med Ugla.

Skrevet

Er helt på linje med Ulga her. Du MÅ være den voksne for barnet ditt, og ta ansvar slik at ditt barn aldrig mer trenger å frykte vold fra faren sin.

Skrevet

Det har skjedd flere ganger at han slår barnet..og du sitter der å griner... Beklager meg,men du er ganske så uansvarlig når du lar det skje gang på gang! Det er DIN plikt som mor å ikke utsette barnet ditt for en voldelig far! Det er ikke din feil at han slår,men du tillater han å gjøre det når du ikke har flyttet/kasta han ut!

Kvitt deg med søpla!!! Og begynn å tenkt på barnet ditt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...