Gå til innhold

Høyspentledninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et hus hvor det går høyspentledninger over tomta. Dette har egentlig ikke bekymret meg før jeg fikk barn. Nå tenker jeg veldig på om dette er farlig og har egentlig bare lyst til å flytte. Det er dessverre ikke så lett da det er en del oppussing igjen så vi ikke kan selge sånn som huset er nå. I tillegg tillater ikke økonomien mer i gjeld akkurat nå da jeg ønsker å jobbe deltid når permisjonen er over.For å få mer tid med barnet vårt. (Vi har heller ikke fått bhg-plass så kan ikke jobbe 100 av den grunn heller)

Vi har 1,4 mill i gjeld på huset vårt nå. Dersom huset er ferdigoppusset vil vi kanskje få en egenkapital på 4-600 000 - ikke godt å si. Men sånn som situasjonen vår er nå er det vanskelig for oss å få gjennomført oppussing. Av ulike grunner. Føler meg ganske låst.

Noen andre som bor i nærheten av høyspentledninger? Vet om forskning på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det :-( Men jeg kommer meg ikke bort herifra nå :-( Liker jo også huset mitt. Skulle ønske ledningen ikke gikk her.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med kommunen og spurt hva de kan gjøre for å beskytte dere som bor der. Ikke gi deg, men forlang at de gjør noe.

Skrevet

Det er ikke alle høyspentledninger som gir fra seg høye strålingsverdier, vi har selv akkurat kjøpt hus like i nærheten av en høyspent, men vi målte strålingen før vi kjøpte det. Den er veeeldig lav, ikke mer stråling enn fra en komfyr. Hvis jeg var deg ville fått tak i et måleapparat først, og sett hvor høy stråling det er.

Skrevet

Takk for svar! Hva slags apparat bruker man da? Hvor får man tak i det?

Skrevet

Ja, det var DET da....Mamma har nemlig et slikt apparat som vi bare lånte, hun lider nemlig av el-allergi. Men husker IKKE hva det heter...kanskje du kan søke litt på nett, så finner du det sikkert der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...