MaybeAgain Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Ble plutselig litt usikker. Har to jenter som er snylte forkjøla med tett nese og snørr og tårer og slim +++ En på 1 år og en på bare 3 uker. Minsten har temp på 35,9, og nå ble jeg plutselig litt usikker på om det også er feber når det er UNDER 37, ikke bare over...?? Noen???
Sjokoladekaka Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Då er ungen nedkjølt. Dersom det ikkje er normaltemperaturen, då. Det er ikkje feber.
tezzie Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Det kallers feber når tempraturen er fra 37.5
MaybeAgain Skrevet 31. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2008 Ja, jeg skjønner jo at hun er kaldere enn normalt, bare litt usikker på hva som er beste fremgangsmåte her. Hun er klam og kjølig på samme tid. Regner med det er forkjølelsen. Men jeg kan jo ikke begynne å kle på henne mere, da koker hun jo over. En pysjamas med lange bein og armer under vanlig tykk dyne oppi sengen sin er vel mer enn tilstrekkelig. Ikke er vinduet åpent heller, så ligger ikke i trekk.... Endleig sover hun ihvertfall - sliten og dett i desen...
Sjokoladekaka Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Når ungen er berre 3 veker, så bør du ringe legen, faktisk. Dette fordi så små ikkje klarer heilt å regulere sin eigen temperatur, og då er det viktig å finne årsaken til kvifor ho ikkje har normaltemp.
Sånn kan det gå Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Ring legevakten og hør hva du bør gjøre. For helt nyfødte barn skal det lite til før det blir farlig om temperaturen blir unormal.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Støtter Oktaviastar her, siden ungen bare er tre uker. De har dårlig styring på temperaturen disse små.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Dersom barnet har så lav temp skal barnet varmes opp til normaltemperatur ved feks bruk av varmeflaske. Dersom barn under 3 mnd får feber er normal prosedyre innleggelse ved barneklinikk for sjekk.
du og jeg og vi to Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Hvordan målte du temperaturen, og har du målt den tidligere på minstemann? Kan hende hun har lav temperatur i tutgangspunktet, det er ikke så uvanlig. Det heter at de fleste har en temperatur mellom 36 og 37,5 grader, som normaltemperatur. Ikke sikkert hun er nedkjølt, jeg ville i alle fall ikke begynt å varme henne opp med en varmeflaske. Men ta en telefon til legevakten eller fastlege, siden hun er så liten.
du og jeg og vi to Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Jeg har forøvrig aldri hørt om at alle spedbarn under 3 måneder innlegges ved barneklinikk, synes det er rart om dette skulle være normal prosedyre? Men lege skal alltid kontaktes når de er så små - under 6 måneder er det mange som sier.
Thunderstruck Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Nei,da er han jo kald da..Feber er 38 og opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå