Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Har en jente på snart 4 år som er ganske flink til og tegne. Hun får med seg små detaljer og kan tegne ulike ting som hun ser et bilde av. Det er jo ganske morsomt og se henne tegne slik, men vi lurer altså på om hun ligger litt foran gjennomsnittet på denne aktiviteten.
Tokatter_USA Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Vår jente blir 4 år i november og har nettopp begynt å tegne på et mer avansert nivå enn før. Inntil nylig tegnet hun bare hodefotinger, men med stadig mer detaljer (sko, hår, ører, navler), men nå har hun plutselig begynt å tegne biler og fly og andre ting. Hun kopierte også navnet sitt da jeg skrev det for henne - og så laget hun mennesker av bokstavene. Jeg vet ikke om hun er foran gjennomsnittet eller ikke, men begge foreldrene hennes er selvstendig næringsdrivende kunsthåndverkere, så hvis det er noe i genene, så er det kanskje ikke så rart?
Raych Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jenta vår ble 4 i juli. Hun har egentlig aldri vært den store tegneren, men desto mer interessert i bokstaver. Hun tegner stort sett mennesker, men de er med både ansikt, hår, ører, 5 fingre på hver hånd, mage, føtter, armer, navle etc. I tillegg skriver hun navnet på alle i familien, flere venninner i bhg og kan de fleste bokstavene. Hun liker veldig godt å holde på med skriving. Vi synes det er moro at hun er så interessert i dette, men vi presser henne absolutt ikke. Hvis jenta di tegner detaljer fra bilder synes nå jeg hun høres ut til å ha kommet langt med tegning i alle fall:)
MikroMidas Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Tegning ligger nok ikke for vår 4-åring. Han er ikke interessert i det heller, egentlig. Liker bedre å male, men det blir mye streker og rundinger bare. Jeg har flinke tegnere (og da mener jeg kunstneriske) i nær familie, og jeg liker å tegne selv også (om enn på et litt annet nivå), så vi er jo litt spent på om våre håpefulle har arvet noe av dette. Minstejenta på 2 1/2 år virker mye mer opptatt av tegning enn storebroren, og hun kan sitte leeeeenge og konsentrere seg skikkelig med å få til ting på arket. Kanskje det er der genene har havnet - he he.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Vår gutt på snart 4 år tegner kun rundinger og streker enda.... Som ikke blir til noe spesielt. Har aldri intr seg noe speielt for tegning...... Men skriver navnet sitt gjør han og kan skrive store deler av de andre bokstavene i alfabetet også;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå