Gå til innhold

Ørebetennelse stakkars liten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har en liten pjuskete jente hjemme. Begynte med feber onsdag og var feberfri fredag. Lørdag var hun bare ikke i form. I perioder skrek hun noe vanvittig og tok seg til hodet. Til slutt fikk jeg gubben til å ringe legevakta. De sa vi måtte komme en tur. Flaks da vi kom dit for det var ingen i kø og helt tomt. Første gang i historien vi har opplevd det på Bærum sykehus. Inne hos legen fikk vi konstantert ørebetennelse på begge ørene. Så nå er det full penicillinkur hjemme hos oss. Hun har ikke hatt noen god dag i dag heller. Vil sitte på fanget og kose med mamman hele tida og hyler i perioder. Jeg har reist til Finland i kveld for å være på kurs i morgen. Var helt forferdelig å reise fra henne i ettermiddag og vil bare hjem igjen. Heldigvis har hun sovet godt i kveld. Stakkars liten er jo helt utslitt. Godt jeg skal hjem igjen i morgen kveld. Håper medisinen begynner å virke i morgen. Hvis ikke blir det en tur til legen for gubben og snuppa.

Huff det er mye vi skal igjennom med disse små. Til neste gang vet jeg iallefall hva det er hvis hun viser samme tegn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da stakkars liten!

Ørebetennelse er jo skikkelig vondt, så skjønner godt at hun hylte jeg.

Håper pencilinen fungerer raskt slik at hun blir bedre og ikke har så vondt lenger.

Stoooor god bedring klem fra meg, Camilla og lille frø :-)

Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe moro ut, også ørebetennelse som er så vondt da. Skjønner godt at det var vanskelig for mamma å dra fra en syk liten jente, håper medisinen fungerer og at hun blir fort frisk igjen.

Det er jaggu mye man skal igjennom med de små ja...

God bedringsklem fra oss!

Skrevet

Ååååh, som jeg føler med deg! Det er faktisk ingenting som er så ubehagelig for de små som ørebetennelse. - De får et enormt trykk i øregangene når de legger seg ned fordi de har så små skjøre kanaler.

Penicillinen vil få en effekt etter 2-3 dager. Da vil dere merke at feberen og det værste trykket forsvinner. - Men det er viktig at dere blir fulgt opp i etterkant- LilleM har blitt sjekket hver 6 uke siden føste betennelse, for å se om væsken er blitt borte. Om den ikke blir det, så kan det bli permanent trykk noe som forårsaker mye sykdom og nattevåk..

- Ønsker lille Mathilde god bedring.

Skrevet

Huff, stakkars liten. Det er jo så vondt også! Bra hun kunne forklare seg hvor hun hadde vondt, da.

Håper kuren virker raskt og at hun snart er frisk og rask igjen!

Ikke godt å se at de små har det vondt!

Vi sender over godbedringsklemmer her i fra!

Skrevet

Huff da! Stakkars liten! Men så bra at dere kom dere til legen så raskt! Får håpe at penicillinkuren begynner å virke ordentlig snart!

Klem og god bedring!

Skrevet

Uff, stakkar liten! Det er jo så vondt - også i begge ørene da! Håper medisinene virker snart. God bedring!

Skrevet

Ååå stakkars liten. Ørebetennelse er bare så vondt. Godt de begynner å bli så store nå at de klarer å gjøre seg litt forstått. Håper medisinen har virket og at hun er bedre nå.

Klem fra oss

Skrevet

Uff ikke noe mor med ørebetennelse. Benedicte hadde dobbelsidig ørebetennelse tidligere i sommer. Med en sprukket trommehinne. Førstekuren hjalp ikke så vi måtte få ny etter en ukes tid. ( vi var litt usikkre, derfor dro vi ikke til lege med engang) Hun fikk ogsåveldig høy feber. Ikke noe moro.

Vi var på kontroll nå i august, Og alt så bare bra ut.

Håper lille snuppa har blitt bedre, sender stor bamsklem fra oss til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...