anni ke n - med ny baby Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Bare en liten tanke fra ensomme meg....Tenk paa hvordan kvinnene har hatt det foer i tiden. Da visste de jo ikke engang om de overlevde en foedsel! Smertestillende hadde de heller ikke, ikke lystgass en gang! Og de gikk vel heller ikke aa ventet hjemme paa foedselen og talte timer, det hadde de vel ikke tid til, den utroe mannen forlangte vel aa komme hjem til stroekent hus og ferdig middag! (selv om den gravide konen kanskje jobbet i tillegg...) Vi har det tross alt ganske bra i dag:)
Girlygirl83 Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Ja, det der tenker jeg ofte på. Vi har det egentlig utrolig bra. Prøver å si det til meg selv når jeg får lyst til å syntes synd på meg selv. også tenker jeg på kvinner i Afrika og andre steder med sult. Det blir jo født barn der....og hvordan i h..takler de den sultfølelsen man får i graviditeten? ? Vi kan jo bare skjære oss en skive liksom, mens de gjerne må gå å kjenne på den gnagende sulten som ofte kommer i graviditeten. Også, jeg slet med hyperemesis i begynnelsen. Jeg tenker at hadde jeg bodd et sted uten tilgang til kvalmstillende er det jammen ikke sikkert jeg hadde overlevd. Jeg klarte ikke holde på noe mat uten kvalmestillende. Så ja, vi bør minne oss selv på at vi har det ganske bra.
☆Mathilde Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 For 150 år siden- Mødrene jobbet på jordene og på gården helt fram til fødselen satte i gang! Det fantes ikke akkurat noen form for mammapermisjon. Vi er tross alt heldige ja! De hadde ikke jordmødre den gangen, men nabokonene kom over for å hjelpe til med forløsningen, ofte rakk de ikke gå den lange veien og mødrene endte opp med å føde mutters alene. Grøss og gru. Tenk dere komplikasjonene der da. Setefødsel, babyer som sitter fast osv. osv. VI ER HELDIGE!! :)
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Jammen takknemlig for at vi er i 2008.... ;o) Dette skal og må gå bra jenter! Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå