Gå til innhold

Ang. knipeøvelsene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å gjøre de riktig, det har jeg egentlig aldri "fått helt til".

Men blir effekten av knipingen veldig mye dårligere dersom jeg samtidig strammer magemuskler eller rumpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg gjør knipeøvelser hver gang jeg ser/hører nyheter- he,he!

Du kan øve deg litt på do...klarer du å knipe slik at du klarer å stoppe urinstrålen 2 sek, tisse litt til, stoppe strålen igjen bruker du de rette musklene. Når du blir kjent med hvilke muskler du skal bruke kan du trene hvorsomhelst, nårsomhelst=)

Skrevet

Jeg har heller aldri fått til disse knipeøvelsene skikkelig, og venter nå nr. 3, og burde selvfølgelig knipe masse for ikke å få problemer senere, men får det som sagt ikke helt til. Jeg har forsøkt å knipe mens jeg sitter på do, men har aldri klart å stoppe urinstrålen selv om jeg kan knipe så jeg blir helt blå i fjeset ;)

Skrevet

Prøv å knipe helt på slutten av tissingen. Da vil du se om du klarer å stoppe litt stråle... Så er det de musklene du skal trene opp:)

Skrevet

Anbefaler dere alle å trene på dette, ellers kan man få store problemer med å løpe, hoppe (særlig på trampoline...), og andre ting.

Så om dere ikke får det helt til med en gang, så øv og øv, hver dag!!!

Lykke til!

Skrevet

Er det noe nytt det at man skal knipe gjennom hele svangerskapet og?

Da har jeg jammen endel kniping å ta igjen..

Kan ikke huske vi fikk beskjed om det før. Ikke før ungen var ute likssom, da var det knip, knip, knip. Og noe som het knipen på sykehuset e fødsel..

Skrevet

Einig, orkar ikkje å driva å knipa i svangerskapet også... Har fødd tre gonger utan føregåande kniping, og har aldri hatt problem etterpå. Har då knipe litt etter fødselen, men ikkje så voldsomt mykje eller langvarig. Synst det er ein veldig kjedeleg og trøyttande ting å halda på med, av ein eller annan grunn, så eg satsar på å ta det etter fødselen denne gong og! Sikkert viktigare og viktigare med alderen...

Trampoline bør ein for øvrig vera forsiktig med i lang tid etter fødsel, pga belastninga musklane har vore utsett for! (jmf HI)

Skrevet

meinte jmf "Promp" : ) vedrørande tramponline...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...