ny på vei? Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 man kan vaske helt vanlig trekk til vognen i maskinen på vanlig 40 graders vask? og kan man tørke det i trommel? også en annen ting... er det noe man kan gjøre for å få vekk solbleket farge på kalesjen, slik at den blir som ny igjen? synd å ha kjøpt ny vogn og at den allerede har blitt solbleket!
Lykke X 4 Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Hadde ikke turt det, jeg da. Med mindre bruksanvisningen sier at det er greit. Vaska vår gamle Simo en gang med klut og mild såpe. Og så spyla jeg de stoffdelene jeg kunne i dusjen med lunka vann (bagen, sportsvogndelen og kalesjen). Madrassen vaska jeg i maskin, det samme med regntrekket. Hadde ikke tatt sjangsen på å tørke i trommel. Heng det på tørk inne i romtemp, stoffet på Simoen tørka kjempe raskt. Hvis vogna er ny og allerede solbleket, bør du reklamere på den! Vet om folk som har fått nytt trekk, eller ny vogn pga. solbleking.
anni ke n - med ny baby Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Min SIMO vogn maatte haandvaskes paa 30 grader. Litt jobb, men det gikk bra!
Svensk Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Har vasket noen av delerne till vår Emmaljunga i maskin 30 grader. Torket de på snor, ikke i torketrumlern. Øvrige deler på vognen og på andre vogner har jag vasket med skumvask (sånn du bruker till møbler el/og bilseter) køpt tex. på biltema. Ble veldigt bra! Kan nevne att jag fick ny kalesj på reklamasjon selv om vognen var nesten en ett år av Emmaljunga pga solblekning.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Hva slags vogn har du da? Jeg vasket samtlige stoffdeler på min Teutonia Mistral i maskinen på 40 grader finvask (med Milo), tørket på snora (inne) og alt holdt både fasong og farge. Dvs det er bittelitt lysere på kanten av kalesjen (bleket), men det har jeg ikke fått gjort noe med. Tror ikek det er så mye du kan gjøre for å reversere effekten - hadde det vært skinn kunne man jo brukt skinnkrem med farge, men tror ikke det finnes noe egnet til tekstil.
Bergen1971 Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Sist hadde jeg Teutonia og Simo vogn ... og alt som kunne tas av og vaskes, det vasket jeg ... kjøpte en sånn tube med SILKEVASK på butikken ... ingen problemer med det. Vask gjerne på ullprogram ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå