Gå til innhold

Noen andre med bakovervendt livmor her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite av legen at jeg har bakovervendt livmor. Hun sa at det ofte er vanlig når man har vært gravid tidligere. Vet noen om det derfor kan ta lenger tid før man kan kjenne livmoren?

Er over 13 uker nå og trodde det da var vanlig å kunne kjenne noe. I hvertfall siden jeg er 2.gangs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed om at jeg har bakovervendt livmor og morkaka framme... Jeg fikk beskjed om at den kom til å snu seg iløpet av svangerskapet til å bli framovervendt.... Er på besøk fra tredje tri...

Skrevet

Er snart 16 uker på vei og kjenner kun livmor når den strammer seg/jeg har kynnere. Kjente det ikke i forrige svangerskap heller (før magen ble stooor), men det er kanskje en treningssak :o)

Men det er intr det der med "retningen" på livmoren - mente legen din at den "snur seg" etter et svangerskap? Jeg fant ikke ut at min livmor var bakovervent før prøvingen med nr 2 tok lang tid, og på forrige kontroll spurte jeg min egen lege om det var "vanlig" at livmoren endret retning etter et svangerskap noe han mente ikke var vanlig.... At de ikke bare kan bli enige, hehe :o)

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor, men dette er mitt første svangerskap, dvs det har ingen ting å gjøre med tidligere graviditeter. Det ble "oppdaget" helt tilfeldig da jeg skulle ta celleprøve i fjor. Det er bare en anatomisk variasjon som egentlig er ganske vanlig, og det har ingen betydning for graviditeten eller det å kunne bli gravid. Jeg kjente livmora da jeg var rundt 12 uker på vei eller noe sånt, tror jeg, husker ikke helt. Jeg vet ikke om det er vanskeligere å kjenne livmora tidlig i svangerskapet eller ikke... Livmora vil uansett "rette seg ut" når man blir gravid, men jeg vet ikke akkurat når dette skjer.

Skrevet

Hun jeg var på ul hos sa at jeg hadde bakovervendt livmor og at denne kom til å snu seg iløpet av svangerskapet, hun sa jeg kom til å merke til stikking, men ikke ha vondt... Har også hørt at man kan ha vanskeligheter med å bli gravid med bakovervendt livmor, men jeg ble gravid etter å ha glemt p-pillen ett par dager, så ingen vanskeligheter her i gården...

Skrevet

Tanta mi har bakovervendt livmor og har født 5 friske og velskapte barn :)

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor denne gangen. Hadde nemlig ikke det med lillegutt på snart 5 år.

Har også foranliggende morkake, men denne vil vel mest sannsynlig flytte seg på riktig plass utover i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...