Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Beklager nesten likt tema fra før;)

Men jeg lurer på hvor langt dere er på vei dere som kikker på vogner, og når dere handler inn vognen?

Selv er jeg 25 uker nå og syns det er passe tid å få vognen i hus, men typen var uenig. Han mente det var vanlig å reservere en vogn og ikke hente den før ungen er kommet (eller nærmere termin). "Det gjør alle andre" type ting.

Syns det høres upraktisk ut (både tidsmessig og økonomisk), og liker ikke å skulle gå rundt å tenke noen "hva hvis noe går galt" tanker.. Vil kose meg med shopping og planlegging nå jeg :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist kjøpte jeg vogn når jeg var 3-4 mnd på vei.... fant en på finn som var så og si ubrukt, og i og med at den vogna vant best i test av tv2 hjelper deg i den tida, så kjøpte jeg med god samvittighet til god pris! Denne gangen blir jeg nok å vente i og med at jeg har jo en som kan brukes litt intill jeg finner den perfekte.....

Skrevet

Jeg er 23 uker på vei, og kommer til å bestille alle de "store" tingene i løpet av september. Vet ikke hvor lang bestillings/leveringstid tingene har, så vil være ute i god tid. Skal handle via en bekjent som er Reflexforhandler, så tenkte å bestille det meste på en gang.

Også tenker jeg litt som så at det er greit å få det meste unna mens jeg ennå er i fin form. Ting kan snu, og er aldri godt å vite hvor lenge man kan/orker å springe rundt i butikker. Er litt kontrollfrak så liker å ha ting i orden/under kontroll. Får litt panikk av tanken på å kanskje ikke være i stand til å handle inn til babyen selv.

Og siden jeg også skal ha nyttårsbaby har jeg tenkt å få unna julegavene i god tid, dvs innen desember. Så vil ha babytingene klare så tidlig så mulig, også innen desember.

Skrevet

Vi kjøpte vogna da jeg var i uke 18-19. Var tilfeldigvis i sverige, og der var vogna billigere enn i Norge, så da var det like greit å handle. Vi syns det er greit å dele utgiften litt utover også, slik at ikke alt må handles inn på slutten.

Skrevet

Hei, er 22 + 3 dager på vei og har tenkt å se på vogn enten denne uken eller neste. Mest pga at jeg ikke vet leveringstiden på vognen vi bestemmer oss for.

Lurer på å kjøpe emmaljunga city cross med citybag. Jeg har liten bil og denne vogna er ikke så tung og stor. Noen som har erfaring med denne vogntypen??

Skrevet

Jeg er 21 uker på veg, og vogna er allerede i hus. Bagen kom i posten denne uka! Og vi har virkelig spart penger på å kjøpe vogna tidlig - den jeg ønska meg var på salg gitt :) Syntes det er greit å få spredd utgiftene utover! I tillegg har jeg bekkenløsning og sliter med å gå, så her blir det nok gjevn shopping framover, vil så gjerne være med på kosen med å kjøpe inn til tulla vår selv :) Liker ikke tanken på å måtte sende verken pappan eller noen andre alene på shopping, men har skrevet liste og budsjett, for å ha litt kontroll og ikke gå helt crazy :) Så ser vi når ting er på tilbud framover, så kanskje vi klarer å spare litt! I tillegg blir det enklere hvis bekkenet sier helt stopp framover! Syntes du skal kose deg jeg :)

Skrevet

Jeg er 26 uker. Bestilte vogn tidligere i denne uka, og få den mest sannsynlig til uka.. Syns det er greit å få ting i hus! :-)

Skrevet

kan være lurt å ikke vente for lenge. Det er jo mye småtterier som også skal ordnes, og tar du de større tingene nå mens du er i form, så kan du styre litt me de mindre tingene etterhvert når det nærmer seg, som å re opp vogn og seng osv :) og skulle barnet komme litt før tida så har du alt klart :)

Skrevet

Jeg kjøpte i uke 20 jeg. :)

Det var pga et veldig godt tilbud da, men dog! :)

Skrevet

Det gjør man vel når det passer seg sånn. Det som er tidkrevende, er jo å bestemme seg for hvilken vogn man skal ha! Kjøpte på januarsalg sist (fødte i april) og skal kjøpe søskenvogn nå (26 uker), for den vi skal ha er på salg.

Skrevet

Jeg er i uke 19...og jeg bestilte vogn i går...søskenvogn da vi har en fra før. Synes selv det er litt tidlig...men den var på tilbud så da så. Sist så fikk jeg vogna samme måned som jeg fødte- men det var fordi det var bestillingsvare...ellers så tror jeg det er best å gjøre ferdig innkjøp av store ting i god tid....

Skrevet

Ser ut som det er gjennomsnittlig passe tidspunkt med andre ord ;)

Skrevet

er i uke 21 nå - har bestilt vogn (de hadde ikke inne) - når jeg forklarte typen at det er fornuftig å spre kostnadene utover og ikke vente i siste liten og kjøpe alt samtidig, måtte han gi seg. Om det går galt så går det galt -typisk mannfolk å tenke slik! Du får bare sette opp et lite regnestykke til ham over hva ting faktisk koster, så vil han fort skjønne at det er lurt å handle over flere lønninger.... Jeg gjorde det til min type, og etter at sjokket hadde lagt seg var det ut på handletur....

Skrevet

Med førstemann kjøpte vi vogna da jeg var ca 13 uker på veg.

Nå med nr. to kjøper vi tvilling-/søskenvogna nå hvert øyeblikk (er 23+5) også ser vi an behovet for enda en sportsvogn eller bagvogn etter at småen er født.

Det er alldeles vanlig å kjøpe og hente vogna før fødselen og det i nokså god tid.

Det er ikke alle butikker som lar dere oppbevare vogna hos seg. Det vil si at dere kan bestille den der, men at dere må hente den når de får den i butikken, for de har jo ikke allverden med lagringsplass ;-P

Dersom noe går galt får du levere vogna tilbake og får pengene tilbake. Ikke noe problem. Det er noe de ansatte i slike butikker er drillet på, da det er forferdelig for foreldrene og de gjør da sitt ytterste for at bytting/refusjon av alt babyutstyr skal gå så raskt og greit som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...