Gå til innhold

Noen som har begynt med grøt tidligere enn 4 mnd???


Mai_jente

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begynt med grøt tidligere enn 4 mnd?? Har hørt om noen som gir litt velling på kvelden i tillegg til MM for å få sove natten igjennom....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt er 4 mnd i dag, vi begynnte med grøt på fredag. 1 te-skje, så 2 te-skjeer på lørdag og i går. Planen var å vente lengst mulig, men lillegutt er sulten annenhver time natten lang, så trenger noe mer. Han får bare mm utenom, ikke mme. Og grøten gis med skje da han ikke tar flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte når jenta vår var 3,5 måned. Sov så dårlig om natta. Hun får maisgrøt. Koser seg veldig. Nå sover hun ca 6 timer fra hun legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte når han var 3mnd, siden har spiste som en HEST!!

Spurte lege og helsesøster,og det gikk helt fint =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr blir 4 mnd på lørdag og vi begynte med grøt for 14 dager siden. Han får litt grøt blandet med mm til lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi hadde sovet natten gjennom en liten stund og blitt vant til at vi sto opp like etterpå. Etterhvert begynte hun å våkne tidligere og tidligere, og vi kunne jo ikke stå opp i 4-5 tiden, så jeg prøvde å gi henne mat og legge henne igjen, men det funket ikke. Tok nesten 2 timer å roe henne etter nattmat.

Så jeg prøvde med littegrann grøt da hun var 3 mnd og 1 uke, selv om jeg egentlig følte hun fikk nok mat. Prøvde i 2-3 dager, men hun ble i alle fall ikke noe roligere, og våknet fortsatt på natta.

Gjennombruddet ble en natt da hun, etter å ha holdt meg våken i 2 timer, ble lagt på gangen med kjøkkenvifta på. Da sovnet hun tvert. Neste natt, etter mat, la jeg henne på soverommet, men med døra åpen og vifta stående på, og hun sovnet da også. Gjentok dette 2 netter og det funket hver gang og nå sovner hun uten vifta.

 

Jeg har også begynt å legge henne tidligere og hun sover faktisk lenger og lenger jo tidligere jeg legger henne. I natt sov hun fra 20.30-05.00 og videre etter mat til 08!

Vil derfor heller råde deg til å evt. gi henne mme til kvelds, det har jenta mi fått siden hun var 1 mnd. Men det aller viktigste er å venne henne på å sovne etter nattmat! Det var det som var problemet her. Og så kan du gradvis legge henne tidligere på kvelden, dersom du synes hun legger seg sent.

 

Lykke til!! Håper rådene mine funker like bra til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..har prøvd å gi henna littegranna på ein tskje=) hu like det, men første gange tror eg ikkje magen hennas tålte det for hu grein ein del någen timer itte hu hadde fått det! men lurt å prøve me litt grøt på dagen å se kossen babyen reagere=) for då e du jo våken sjøl=) lykke til hvis du prøver!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i dag! Han er 3,5 mnd. Ga han ca tre teskjeer..

På jenta mi var jeg oppe i en posjon grøt etter ei uke, ikke no problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...