Gå til innhold

Bivirkninger ved 3 mnd vaksine...


mamma_til_2_prinsesser

Anbefalte innlegg

Babyen min fikk 3 mnd vaksinen sin på fredag. Samme kveld fikk hun høy feber, 39,5 og jeg ga henne febernedsettende. Men det virket ikke som om hun var direkte plaget av feberen selv om den var såpass høy. Dagen etter var hun fortsatt litt småvarm, men ikke noe direkte feber (38 grader). I dag er hun helt feberfri, men veldig slapp, sover mye, spiser lite og smiler ikke så mye som vanlig.... Er jeg helt hysterisk, eller er dette vanlig?? Har lest så mye negativt om vaksinasjon på vaksinedebatten her inne..... Hjelp, har noen av dere opplevd noe lignende???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da eldste min fikk den vaksinen for to år siden fikk hun feber og var litt urolig på kvelden. men neste morgen var hun helt fin igjen. jeg fikk beskjed om at vi bare måtte gi paracet om dem ikke var helt i form.

 

jeg tror de bare skal bli dårlig den dagen de tar den jeg og utover natten. nå vet jeg ikke sikkert, men tror jeg ville dratt til legen i morgen. kanskje hun er blitt syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hadde ikke feber, men var veldig grinete og spiste masse i 3 dager etter vaksinen. Var helt umulig å legge han på kvelden disse 3 dagene, han skrek og var rastløs hele dagen og våknet 3-4 ganger om natta. Før vaksinen så var han veldig rolig og blir på dagen og har aldri hatt noe problem med å legge han på kvelden, sov faktisk fra 21 til 7 før vaksinen uten mat, men etter vaksinen var han helt annerledes i 3 dager. Men gikk heldigvis over og er tilbake til sine gamle rutiner og vaner nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Min lillegutt fikk også nettopp sin første vaksine. Han fikk feber samme dagen, men alt innenfor tre dager er normalt å reagere. Han var ganske si skrikende på dag nr2, regner med det var hjernehinnebet.vaksinen ettersom den kan gi disse symtomene. Feberen er helt normalt. 30% av barna får det. Da er det stort sett bare febernedsettende man kan gi. Min gutt ble raskt kvitt feberen. Men det skal også sies at barna kan være uvell mange uker etter vaksinen, ettersom de kan få ubehag i foten av vaksninen. Jeg regner med du kan prøve å ta han litt på føttene å se om han reagerer på dette!

 

Men det aller beste du gjør om du er usikker er å kontakte legen eller helsesøsteren din. For min del har barna mine det mye bedre om jeg føler meg trygg. Det er alltid bra å spørre en gang for mye enn en gang for lite!

 

mvh mamma til 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Damian fikk sprøyte i går. Var veldig grinette uten feber etterpå. Har sovet mye i dag, og vært litt varm. Helsesøster sa bivirkningene kunne være der i 1 til 2 dager etter vaksinen var tatt.

 

Håper det bedrer seg fort for dere da:) Og ring helsestasjon eller legen om det ikke bedre seg kanskje, det ville nok jeg gjordt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiblomsten fikk vaksinen for noen dager siden. Var grinete i 2 dager, sov nesten norm. på natten men var veeeldig sutrete når hun var våken... Nå har det gitt seg, og hun er samme gamle maiblomsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...