Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treg mage er et kjent problem ved svangerskap... Men hva med andre fordøyelsesplager?

- Magen føle som en sentrifuge, det bobler og putrer.

- Romlelyder

- Treg mage og diare om en annen.

- Av og til mageknip.

- Følelse av å måtte på do mer eller mindre hele tiden, uavhengig om det er en grunn til det eller ikke.

Med første svangerskap hadde jeg treg mage - og skikkelig forstoppelse ved en anledning (sistnevnte var vondt, skikkelig mageknip når jeg var "helt full"). Kan imidlertid ikke huske at det var slik som nå.... Kan jeg ha fått et magevirus?

Andre som opplever dette?

Syns dette er kjempe slitsomt! Særlig når jeg sliter med andre vanlige svangerskapsplager i tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kun gravid i uke 4+1, men har siste 1,5 uke være veeeeldig oppblåst med masse luftavgang (ikke alltid like kult..), rumling i magen og tidvis mageknip. Også løs mage, slik at jeg ofte må på do flere ganger daglig. Tenker at det kanskje kan skyldes at jeg har bakovervendt livmor som ligger og "irriterer" litt..? Første symptomet jeg merket på at jeg var gravid :)

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor, kan de ha noe å si altså?

...Minifom hjelper enkelte mot luftplager. Kan gravide forsøke dette tro? Det skal også ha kommet et helt nytt preparat på apoteket mot luftplager. En gul pakke....Husker ikke navnet.

Andre som har det sånn? Erfaring med hva som kan hjelpe?

Skrevet

Jeg vet ikke helt sikkert hvor mye livmorens leie spiller inn. Men hos de fleste ligger jo livmoren fremoverbøyd mot urinblæra, mens den ligger an mot tykktarmen når den er bakoverbøyd. Siden livmoren vokser og det skjer noe "inni der", høres det jo logisk ut at den kan irritere tykktarmen og gi plager derfra.

Minifom kan trygt brukes under graviditet da det ikke tas opp fra tarmen (se felleskatalogen.no). Ellers har ikke jeg noen tips..

Skrevet

HI: Magen min oppfører seg ganske likt din for tiden (5+3), vanligvis har jeg ingen problemer med fordøyelsen verken på den ene eller den andre måten, så dette er litt av en omstilling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...