Gå til innhold

Gir dere penger til tiggere og gatemusikanter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke tiggere, men gatemusikanter hvis vi stopper å hører på

Skrevet

Nei absolutt ikke.

Skrevet

Nei, gir ikke til tiggere, eller gatemusikanter.

Hvis gatemusikantene er norske statsborgere (noe de som oftest ikke er da) så kan de vel få seg en ordentlig jobb? Eller få litt mer av skattepengene våre. (hvis de da ikke allerde gjør det) gir da isåfall ikke dobbelt opp!!!

Skrevet

Sjeldent penger til tiggere, men det hender jeg spanderer mat om de virker oppriktig "i nød". Hvis jeg liker musikken til gatemusikanter gir jeg penger for jeg synes det er koselig med levende musikk.

Skrevet

nei nei nei og nei. det er fordi jeg vet at mange av tiggerne i kr.sand er svindlere. de kjører rundt å ny dyr BMW å later som de sitter i rullestol. han ene rulla rundt å tigget i denne stolen med et skilt om at han er lam. så ble han observert på bensinstasjon hvor han reiste seg å gikk veldig greit henn til kassa å kjøpte pølse og røyk

disse er romenere som er beryktet.

det koster 8000kr for hver enkelt å reise til hjemlandet sitt.. de har visum på 3 mnd av ganga. så de reiser opp og ned hver tredje mnd.

hver bidige dag sitter de å tigger.. hele tiden.. går oppi ansiktet ditt.. sitter du på buss stopp så lat de deg hvertfall ikke være.. da må en nesten gå selv. de går også etter deg et par kvartaler å tigger..jeg er møkklei for å si det sånn..

jah. så blir de skikkelig sinte når vi ikke gir dem penger..

Skrevet

bare så det er sagt så vet jeg om en som kom med samme kullet. han jobber som bare det som snekker å tjener samme penger som nordmenn. han kom ned hit på samme måte å sto på samme bein.

han klarte det.

Skrevet

Ikke tiggere i Norge, men gjerne til folk som underholder på gaten. INGEN trenger å tigge på gaten i Norge. Men jeg har gitt til tiggere i Romania. Glemmer aldri en mann som lå i en trillebår, med noe som lignet muskelsvinn. Han fikk noen kroner. Og en annen mann uten føtter fikk også penger.

Men de som står på gaten på Nordre i Trondheim fks, de får ikke. Beklager, men det er en frekkhet jeg vil ha meg frabedt fra bybildet.

Skrevet

Jeg kan finne på og gi en 10er til en narkoman men ikke til tiggere.. De er sleipe som bare faen.

Skrevet

En gatemusikant har like mye mulighet til å skatte av det han tjener som en snekker, Han kan faktisk være selvstendig næringsdrivende. Helt sant.

Skrevet

Joda. Jeg gir. Innimellom. Prekær til dem også jeg. Sier noe hyggelig.

Mulig jeg er blond, men jeg tror de trenger begge deler. Er nok nok av de som tenker litt for mye på "skattepengene" sine.

Skrevet

Aldri....etter den ene gangen jeg gjorde det i Oslo. Syns så synd på en mann som sto der med en krykke og skalv noe voldsomt....tenkte på faren min som hadde Parkinson.....Men, senere så jeg denne mannen sitte utenfor Oslo City og tulle og le med en hel gjeng andre tiggere, da var skjelvingen HELT borte gitt!

Så, aldri mer.....følte meg lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...