Gå til innhold

Hvis dere har bestemt dere for å forlate mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men han nekter, hva gjør man da???

Han er sur, frekk i kjeften, kaller meg STYGGE ting, prioriterer alkoholen foran meg, klager over alt jeg gjør, men nekter å gjøre noe selv, kaller barnet vårt for en satans drittunge, nekter meg å bruke mine egne opptjente penger på det jeg vil (selv om det betyr mat, klær til barnet osv) og fortsatt avhengig av mammaen sin.

Det er over et år siden jeg innså at jeg ikke har en positiv følelse igjen for han. Har prøvd og prøvd, men klarer ikke å være sammen med en sånn mann.

Men han sier at det er bare for meg å slutte å styre livet hans så kommer alt til å ordne seg. Som om det er alt som er galt.

Han nekter å bli meg på mekling, nekter å skilles, og nekter meg å flytte. Hva gjør man da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt!

Når han reiser på jobb/til en kompis/på fylla,pakk det viktigste...og så mye du klarer å få meg deg,og flytt!

Skrevet

Nekter deg å flytte??

Håper da inderlig at du er et selvstendig menneske som kan styre deg selv. Du flytter. Punktum.

Om det så innebærer at du må ringe politiet. Han holder deg jo der mot din egen fri vilje??

Ring et flyttebyrå. Pakk ned de viktigste sakene dine. Gjør alvor av "truslene" dine om å flytte.

Skrevet

I Norge har du faktisk krav på skilsmisse selv om din ektefelle ikke ønsker det. Du må bare flytte, uten hans tillatelse, også må du ta en tur til trygdekontoret eller hva det nå heter og få hjelp med å fylle ut alle de riktige skjemaene (for å bli separert, overgangstønad om du har krav på det osv).

Skrevet

Her er det andre veien: Mannen truer hele tiden med skilsmisse, men drar aldri selv. Og han sier at jeg kan dra, men da får jeg ikke ta med barnet vårt. Han har nettopp sagt dette igjen. Og jeg sitter her skjelven og knust innvendig. Det tar på kreftene mine at han hele tiden kommer med nye grunner til hvorfor han ikke vil ha meg mer.

Skrevet

Men siden han ikke høres helt god ut han mannen din burde du nok flytte helt plutselig uten å si noe mer. Bare pakk og flytt mens han er ute av huset og ikke si noe om det til flere enn helt nødvendig.

Skrevet

HI, bare flytt du. Få politibeskyttelse hvis han opptrer truende. Iallefall anmeld ethvert forsøk fra hans side om han prøver seg. Ta vare på alle meldinger og trusler han måtte komme med.

Ønsker deg lykke til. Jeg har det motsatt, og blir kastet ut verbalt hele tiden, men jeg vil ikke dra uten barnet. Og barnet får jeg ikke lov til å ta med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...