Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Svigerforeldrene mine er "unge" besteforeldre. Mellom 40-45, sønnen voksen og de eneste barnebarna er dermed hans 2 barn. Jeg føler meg uønsket hos dem, og de er ikke så veldig interesserte i barnebarna - de bruker heller tiden på jobb, venner, venners barn, ferier, etc, og da vi fikk siste barn var de ikke engang interessert i å møte gutten vår. Det hastet jo ikke, han var jo tross alt her - og de hadde jo tross alt et barnebarn fra før av. Er dette vanlig med yngre besteforeldre, eller er det bare disse besteforeldrene som er under middels interessert?
Verbena Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Mine foreldre var 44 og 45 når eldste gutten min ble født og jeg regnet med at siden de driver hjemgården min og har veldig mye arbeid med den i tillegg til at de gjør mye annet også at de nok ikke kom til å bli de besteforeldrene som kom til å være mest til stede. Jeg tok veldig feil. Når eldste ble født bodde vi 1,5times kjøring fra de og de kom ofte på besøk, i mine øyne. Nå bor vi 100mil fra de og de kjører hit 2 ganger i året for å være her sammen med oss, da tar de guttene så jeg kan gjøre andre ting og det er fantastisk. Og nå når jeg og pappaen driver å går fra hverandre er de den bestestøtten jeg kunne tenke meg. Om jeg vil kan jeg ta med meg guttene å dra til de også har de guttene mens jeg drar tilbake hit igjen. Neste sommer skal de ha de ei uke hos seg uten at jeg er med. Noe både jeg og gutta har godt av. Så det finnes unge fantastiske besteforeldre å. Det har nok mere med hvem de er som personer å gjøre enn med alder. Akkurat sånn som med det meste annet!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Som hun andre sier tror jeg det har mer med personene enn med alder å gjøre. Vet ikke om mamma regnes som ung besteforelder lenger for deg? (Snart 50). Men hun viser masse interesse for barnebarna (både våre to små og min brors barn). Til tross for en travel lederjobb som krever en god del mer enn 40 timer i uka, finner hun masse tid til å være med barnebarna, og tar en telefon hvis det har gått for mange dager siden sist hun traff dem. Pappa er noen år eldre, og er også like glad i de små :-) Så besøk hos eller av bestemor og bestefar er alltid en av de store begivenhetene for de små, moro å se ansiktene lyse opp når de ser dem. Min tante var vel i begynnelsen av 40-åra da hun ble bestemor, og stiller opp som bare det for alle sine fire barnebarn. Så de unge besteforeldrene jeg kjenner stiller i hvert fall opp. Trist med dine svigerforeldre, men til syvende og sist er det jo dem selv det går mest utover. De går glipp av mye.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 mine foreldre er 47 og 45. pappa som er eldst har nettopp stiftet ny familie, så onkelen til jr er 9 mnd eldre. født i 07 begge to:) de ser vi litt mindre, men snakker ofte over tlf og drar å spiser middag der noen ganger. de har begge krevende jobber, han er banksjef og hun er medeier i et psykologfirma. men uansett er de begge veldig stolte over å være besteforeldre. mammaen min er helt overfrelst over jr. hun kommer så ofte hun får lov. hun har også tatt med jr på jobb noen timer så hun fikk vist han fram og de fikk være litt samme. mens mamma jobbet satt jr på ryggen i egen påknytt mei tai og koste seg:) moffa (min stefar) tar seg ofte fri fra jobb noen timer for å gå tur med jr eller ligge på gulvet å leke. sambo sine foreldre er eldre. farfaren er like gammel som min mormor, 62 og farmoren er vel 54 eller noe.. de bor begge langt unna, men heldigvis flytter han 4-5 timer nærmere om under ett år. da kommer de nok til kose seg masse sammen:) han kommer nok til å bli en "ordentlig bestefar". sambo er enebarn på begge sider. (svigers er også skilt) svigermor er dessverre ikke så stabil, så hun ser vi lite av.. sambo prater litt med henne, men det er det. jeg vil ikke at hun skal være nær jr. (noe som er en pågående diskusjon/krangel). vi er også så heldige at vi har enda en bestefar til jr. eks-ste. haan er også helt fantastisk. helt oppslukt i den store, lille klumpen vår:) han er vel over 50 han også, men veldig ung til sins. så konklusjonen min er nok den at det er nok ikke alder det går på.. dessverre.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Mine foreldre er unge. Min far jobber i nordsjøen og er derfor borte en del. Når han er hjemme har han selv en far som han må ta seg av men passer gjerne ungen her. Tar de med på masse forskjellig. Min mor er dårligere til det, men det er fult forståelig. Hun jobber 100% i en lederjobb som krever mye. De har fortsatt to barn boende hjemme hvorav den ene er med spesielle behov. Det krever jo en del. Svigermor (enke) er eldre. Hun orker ikke å passe de små, men kommer flere ganger i uka på besøk for å hjelpe til eller bare å se dem. Utrolig herlig når hun setter seg ned og leker med de små eller hjelper til med husarbeidet helt frivillig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå