Gå til innhold

Hjelp!! Det blir to tette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 10 1\2 mnd. Brukte lang tid på å bli gravid, og måtte ty til hjelp før det satt.:)

Vi har hele tiden hatt lyst på to barn, men var ikke sikker på om det ville skje siden vi slet første gangen..'

Tenkte derfor ikke så mye på det, og har slurvet med prevasjonen...

Og nå er jeg gravid igjen.,.. Regner med at det vil ble 17-18 mnd mellom første og andre mann. Synes det er kjempe skummelt og mye blandede følelser... Tenker det vil bli kjempe hektisk, og er livredd for å ikke få gitt tulla all den tid og oppmerksomhet hun fortjener...

Noen andre som har erfaringer her? Tas i mot med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på det sånn; den neste lille bebisen får aldri den oppmerksomheten alene som førstemann fikk. Det betyr ikke at h?n får en mindre bra barndom... Kommer til å gå kjempebra!!

Skrevet

Hei vennen. Jeg så på innlegget ditt at det måtte være deg:)

Ville bare gi deg en stor kooooos jeg:):)

Skrevet

Haha, blåkopi av min historie dette her :)

Jeg måtte også ha hjelp med nr.1, hormontabletter.. Og slurvet også med prevansjon.. Blir en mnd eller to mere mellom barna enn dine, ca 19mnd:)

Er nå straks 27uker på vei. Har begynt å se at joda, det kommer til å bli kjempeslitsomt et år eller to, men tenk så mye glede de to kommer til å få av hverandre etter det! Tror nok det kommer til å lønne seg i det lange løp, men må innrømme at jeg føler skrekkblandet fryd over hvordan jeg skal takle å ta meg av 2 så små den første tiden!

Min første begynte i bhg nå til høsten, kommer til å være der 3dager i uka, så dermed har jeg bare 2dager der jeg er helt alene med 2unger.. Og blir det for hektisk, noe jeg håper det ikke blir, så har jeg mulighet til å få full plass sier styrer i bhg.

Så må jeg jo få si til deg/dere: Gratulerer så mye med ny liten gullunge i magen!!!! :)

Alt kommer til å gå! Jeg kjenner en som fikk babyer med 13mnd mellom, går jo bra det også, og hun har begge to hjemme hele uka!

Lykke til:)

Klem

Skrevet

Så koselig at du er her:)

Trenger noen beroligende ord kjenner jeg:)

Skrevet

Så godt høre andre i samme situasjon:)

Prøver å tenke positivt som at barna vil ha stor glede av hverandre, og at jeg faktisk vil ha større mulighet til å ha tulla mer hjemme enn dersom jeg var i arbeid til våren ( har full barnehageplass)

Gleder meg over den lille som vokser i magen, men er skrekkblandet fryd dette her:)

Skrevet

Du skal ikke bekymre deg. Dette klarer du. Mellom meg og søstra mi var det 16 mnd. Mamma klarte det greit. Og jeg har hørt historier om de som var enda tettere.... Det går helt sikkert bra!

Skrevet

jeg skjønner godt at du trenger noen beroligene ord!! Det er mye som skal fordøyes:)

Skrevet

Ikke noe å rope hjelp for... hehe

Det går akkuratt så bra som du vil det skal gå,det er jeg helt siskker på.

Vi har ei på 9 og en på 15 mnd,og venter 3.mann om 2 mnd.

Dvs det blir 17 mnd mellom de to minste.

Det var slettes ikke planlagt å få to tette,men ser jo nå at det er flere positive sider ved to tette kontra 3 barn i veldig forskj. aldre...

Jeg var helt vettskremt i starten når jeg fant ut at jeg var gravid.

Trodde ikke mine egne øyne da jeg så testen var positiv...

Var helt på "tur" i ukesvis og grudde meg veldig til å få 2 tette..

Men heldigvis er et sv.skap 9 mnd,og den tiden har jeg faktisk måttet ha til å venne meg til tanken på 2 små..

Nå er det 2 mnd igjen til termin,og jeg gleder meg masse nå ifht i begynnelsen.

Her i heimen kommer det til å bli hektisk pga pappaen jobber på sjøen,og er borte 2 uker og hjemme 2 uker.

2 uker alene med 2 små barn,og ei litt større kan få en og enhver til å bli stressa bare av tanken,men jeg har stor tro på at det skal gå bra.

Da minsten var 4 uker reiste pappaen på jobb,var borte 6 uker,og det gikk greitt nok det også.

Viss du har mannen din hjemme(ikke jobber offshore o.l) så har du jo god hjelp med ungene.

Ei jeg kjenner som har tvillinger sa det virker mer travelt med 2 i forskj. aldre enn å ha tvillinger...

Jeg tror jo på at det er litt opp til hva du/dere gjør det til.

Jeg skal ha han på 15 mnd i barnehagen selv om jeg er hjemme i permisjon. På den måten kan jeg konsentrere meg litt mer om den lille,og ha overskudd til å ta meg av de 2 andre når de er ferdige på skole/barnehagen.

Det vil jo bli lite søvn på nettene regner jeg med,og da får jeg tatt meg inn litt når den lille sover på dagen,og de 2 andre er ute av huset.

Vær innstilt på at det blir en god del jobb,men at det er verdt det:-)

Jeg får gutt denne gangen også,så mine 2 tette blir gutter.

Lykke til!!

Skrevet

heisann!

Jeg kjenner igjen følelsen din jeg og... Vi får også to tette, blir 20 mnd mellom dem - også har vi ei som nettopp har fyllt 4 år i tillegg..... Så jeg fikk temmeli hetta da jeg fant ut jeg var gravid kan du si...

Jeg ble gravid på pillen (ikke slurv engang) men jeg tror det er en mening med det som skjer, så abort var aldri noe alternativ for meg.

Nå har jeg 3 mnd igjen til termin, og jeg ser for hver dag som går hvor "stor og flink" lillesnuppa mi er blitt - mestrer nye ting hver dag, så jeg tror nok dette kommer til å gå bare bra!!

Regner selvfølgelig med at jeg kommer til å bli veldi sliten og få det travelt noen år (har mann som jobber mye) vi får da 3 unger fra 4 år og nedover...Men tenk for en glede dem kommer til å ha av hverandre i oppveksten!!

Man klarer det man må - så det går nok bare fint med oss begge to :-)

Klem fra meg!

Skrevet

Hei!

Vi har to tette,det er nesten 17 mnd mellom dei.For vår del har det vært bare positivt.Klart det til tider har vært travelt,men du verden så stor glede de har hatt av hverandre disse årene.Nå er gutten 9 år og jenta10 år.

Har selv 2 søsken,der det mellom den ene og meg er 15 mnd.Vi har vokst opp svært tett,og har et kjempegodt forhold den dag i dag.

Bare gled dere:))

Skrevet

jeg får ca 14 |/2 mnd mellom mine! begynner å sige inn nå, er ikke mer enn 7 uker på vei! og min mann jobber også i nordsjøen og er vekke fra 1-6 uker hver gang! men med en positiv innstilling tror jeg bade meg og deg skal få det til!!

Lykke til!

og GRATULERER!!!!

Skrevet

Hehe, dette høres kjent ut du :P

Vi prøvde i mange år for å få nr.1. Var til utredning, og fikk beskjed om at det ikke ville gå uten prøverørsbehandling.

Jeg fikk maset meg til å prøve en pergo kur, og der satt spira gitt... 10mnd senere ble jeg på ny gravid.. helt naturlig! Vi har 19mnd mellom de eldste, og nå er jeg gravid på ny.. Så klaffer det nå, blir det 4år mellom våre 3 fra eldst til yngst ;)

Skrevet

Så godt å høre at flere har to tette, og positive erfaringer med det:)

Regner med at roen kommer mer lenger ut i svangerskapet, for akkurat nå er det mange tanker som surrer:)

Og forstår at det ikke bare er meg som har slitt med nr 1, så kommer nr 2 en god stund før planlagt:)

Dette blir travelt,men kjekt, og ser helt klart gleden de vil kunne ha av hverandre i oppveksten!

Skrevet

Vi har to ganger to tette. 15 og 16 mndr. mellom, to par pseudotvillinger altså.

Dette er slitsomt til å begynne med og når man har blitt vant med det, er det veldig fint!

Bare vent og se, du har noe å glede deg til :-)

Skrevet

Gratulerer!!

Jeg har selv tre tette. Mellom de to første tette er det 13,5 md, og mellom de to yngste tette er det 15,5 md. Dette har gått kjempeflott!! Jeg var hjemme med dem hver dag til den eldste tette ble 3 år, da startet hu i 60% bhg plass. Nå er hu midterste fylt 3 år, og er sammen med storesøster i bhg (80% plass). Nå viser det seg at vi venter enda en, men denne gangen vil aldersforskjellen bli 2,5 år mellom de to minste.

Ja, det er slitsomt til tider, men barna har så utrolig stor glede av hverandre!!!

Lykke til, dette greier dere fint!!

Skrevet

hei å gratulerer.

å det er så fint å få to tette, mine to første var det 22 mnd mellom. de er nå 6 åg 4 år å er bestevenner. har ikke villet hatt det på noen annen måte for de har så stor glede av hverander.

vi slapp unna alt av søskensjalusi, tror det var fordi de var såpass nære i alder.

nå skal vi ha enda en til å det blir nr 4, blir 1,5år mellom disse to. har hele tiden sagt (etter nr 3 kom for et år siden), at skal vi ha flere må det bli tett... å det ble det. haha...

du kommer nok til å oppleve dette som kjempefint. det blir mye å gjøre en tid fremmover, men du tenker ikke over det før minste er ett per år å du ser tilbake på tida.

masse lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...