Gå til innhold

Noen som har peiling på dyner her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på dyner til oss voksne ikke småttingene;-)

Har så lyst på dobbeldyne, gjerne en virkelig stor og lang en. Virker skikkelig deilig. I tillegg har senga vår spisse kanter utenfor madrassen og vi trenger å dekke disse "rundt" hele senga (pga ettåringen som snubler og faller, er så redd for at han skader seg)

Noen som vet hvor store det er mulig å få disse dynene? Anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standard dobbeldyne i Norge er 200x220. Akkurat merke vet jeg ikke hva som er best, men har selv god erfaring med enkeltdyner fra Norsk Dun (jepp - jeg liker best dundyner etter at jeg ble "omvendt" for et år og to siden). De har høy kvalitet på dunen sin, dynene er lette og former seg godt etter kroppen. Det koster kanskje litt mer enn en syntetisk dyne, men jeg vil si den også er desto mer holdbar. Living fører dyner fra Norsk Dun, men usikker på om de har dobbeldyne. Kan jo evt ta kontakt med Nordicform (http://www.nordicform.no/) for forhandler i nærheten av deg.

Bare ha i bakhodet at dobbeltdyner ikke er så greit å vaske selv + at dobbeltsengesett kan være litt vanskeligere å få tak i (ikke alle butikker som fører + litt mer begrenset utvalg).

Skrevet

Tusen takk for svar! Trodde kanskje topicet ble vel kjedelig for at noen gad å svare, hehe. Nå ble jeg inspirert til å google litt!

Ettåringen er nettopp begynt å sove hele natta, så jeg er blitt helt hekta på å sove godt om nettene!

Skrevet

Ja det skjønner jeg godt :o)

Har du testet dobbeltdyne før? Jeg må innrømme at jeg liker tanken på dobbeltdyne, men får noia av å ligge i det, hehe. Gubben sover endel mer urolig enn meg + at jeg elsker å "pakke meg inn" i dyna, og det funker dårlig nrå jeg må "dele den" ;o) Men har 2 vennepar som aldri ville hatt noe annet, så smaken er som baken.

PS skal du kjøpe dun så legg litt penger i den - kvalitet kan (og gjør) varierer endel fra billigst til dyrest - selv har vi et par som ligger vel midt på treet (rundt 1500 pr enkeltdyne).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...