Gå til innhold

Folk MASER om navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par-tre navn vi lurer litt på, men har ikke lyst til å fortelle dem til noen. Har lyst til å gjøre et valg basert på hva vi syns selv og ikke hva alle andre mener om navnene. Har prøvd å si at vi ikke har noen alternativer og at vi fortsatt tenker, men folk gir seg ikke. De skal liksom ha noen navn de kan diskutere... Åh-jeg blir litt oppgitt. Snart tror jeg bare vi får si at vi har noen alternativer og at de får vite hva det blir når jenta er født. Men så syns jeg det høres litt snerpete ut også?

Andre som heller ikke har lyst på navnediskusjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kjenner meg igjen kan man si;=) Vi sliter med å finne navn...virkelig.å så er det ingen som tror meg når jeg sier det.Har noen få ganger nevnt at vi synes begge at Emrik er et fint navn, men at ingenting er bestemt før barnet er kommet!Sluttet å si det nå!folk fikk jo bare bakoversveis når jeg sa det.Viste virkelig at de ikke synes noe om navnet...Tror folk er redd for nye navn;=) Blir litt lei-men liker nesten navnet enda bedre nå...hehe.Men nå gidde jeg ikke si noe lenger-orker heller ikke noen navnediskusjon.Heldigvis vi som bestemmer til slutt!!!!!

Skrevet

Snerpete....

Nei vet du hva...... det har da ingen noen ting med.

Hvis de har så lyst til å diskutere navn kan du da involvere de med at de kommer med masse navneforslag og så jatter du med at de må dere tenke igjennom...... da blir alle fornøyd skal du se.

Får vi spørsmålet om navnevalge så har vi bare svart at; de får vente å se. Det er da ikke snerpete?

Hos oss har ungene kommet med forslag til navn. Ett hver, jente og gutte navn..... helt forbløffet at de ikke har sagt noe enda til noen. Håper vi klarer å holde det hemmelig til h*n kommer ut!

Skrevet

Merkelig kor folk skal blande seg inn i alle bestemmelser. Uansett om vi seier at vi ikkje vil ut med alternativa før vi har blitt kjent med ungen, så sluttar folk aldri og mase! Dei forventar liksom å få vite det...prøver seg liksom med at "jamen tenk om navnet blir opptatt viss dåkke ikkje har tinga det" Grrrrr... Blir litt irritert ja.

Skrevet

Nei, det er kanskje ikke snerpete... Jeg har bare ikke lyst til å virke grinete. Får vel i så fall prøve å si det på en pen måte. I dag var vi på middag hos svigers og både svigermor og svigersøs satt og maste og maste med at NOEN alternativer måtte vi da ha. Og da jeg sa, nei-egentlig ingen som vi er 100% på begge to. Bare en hel masse navn som vi ikke vil ha. Jammen få høre hva dere har da... Og hvilke dere ikke vil ha (herregud-de vi ikke vil ha er jo en hel haug, så der vet jeg ikke hvor jeg skal begynne engang) De gir seg ikke vettu... Rart hvordan abslutt alle skal diskutere navnevalg hele tiden.

Koselig hvis det blir noe ungene har kommet opp med da. Og litt ekstra stas om man klarer å holde det hemmelig til h*n er født :) Lykke til med det!

Skrevet

Vi har vel delvis bestemt oss, det står mellom to navn, men når folk spør så sier vi at det er hemmelig.

Litt fordi jeg synes det er morsomt at folk er så nysgjerrig, men mest fordi jeg ikke vil ha noen kommentarer på navnet.

Når vi enda ikke har fått tuppa så synes folk det liksom er greit å si at de ikke liker navna vi tenker på, fordi det ikke er avgjort. Når hun har kommet og vi har bestemt oss for at DET blir det så tørr ikke folk å si at de synes det er stygt.

Orker ikke gå rundt å tenke på at den og den personen synes navnet vi har valgt er stygt.

Skrevet

Mitt inntrykk er at folk engasjerer seg fordi de bryr seg om dere jo...

I mitt tilfelle har det vært lite sp.mål om navn,og graviditeten generelt .

Ikke noe "gøy" det heller,da det virker som om folk ikke bryr seg..

Jeg er bare glad for at folk bryr seg,om både magestørrelsen,navn osv osv.

Tenk viss ingen gadd å engasjere seg...

Skrevet

Egentlig sant det, Dumle... Vi skal være glad folk bryr seg! Veldig lett å glemme det, men det er litt irriterende når folk spør om det samme om og om og om igjen. Skal prøve å tenke på deg neste gang jeg blir oppgitt over sånt, så kanskje jeg holder ut litt til ;)

Skrevet

Jeg pleier å si at vi har ikke funnet ut noe enda, men at vi er enige om navnestilen, om dere skjønner... Hva slags navn vi liker. Jeg har fortalt noen av alternativene til gode kolleger, men ikke til familie og venner. Det har jeg lyst til å holde hemmelig. Jeg ønsker ikke å få kommentarer som kanskje kan påvirke VÅRT valg!

Skrevet

Jeppjepp! Kjenner meg helt igjen! Vi er ganske hemmelighetsfulle om hele svangerskapet i grunnen. Ikke ville vi vite kjønn - og ikke vil vi si hvilke navn vi tenker på=) Men virker ikke helt som folk forstår at de ikke får vite noe før etter fødselen. De spør og graver flere ganger om både det ene og det andre.. Har lyst til å bli skikkelig sinna av og til:P Et nei er da et nei.. Jeg sier enkelt og greit: Nja, vi har da noen alternativer, men ikke noen vi vil dele. Dere får viite det når barnet er født. Må jo se om noen av navnene passer også da!

Skrevet

Her skal sambo bestemme navnet på lillegutt (jeg har en viss veto rett altså) så jeg vet ærligtalt ikke hva han kommer opp med, men er ganske greit når folk begynner å mase, har ikke noe i mot å si til venner hva jeg syns er fint og kunne tenkt meg,men noen ganger kan det bli litt mye med folk jeg knapt nok kjenner og ikke minst svigermor som har en rekke STERKE navne meninger..

Så da er det greit å henvise til sønnen som har minst like mange sterke meninger og ingen intensjoner om å høre på noen andre enn seg oss selv på navnevalget ;)

Skrevet

Vi sier bare at vi har noen navn på listen og at navnet vi velger blir presentert når jenta vår er født. Det er bare jeg og mannen min som vet hvilke navn som er aktuelle og ingen av mødrene våre vet noen ting, de er jo selvfølgelig fra seg av nysgjerrighet men forstår vårt valg. Det er ikke aktuelt for oss at navnet til vår datter skal være et diskusjonstema for familie og venner, de får bare godta vårt valg når hun er født. Og det gjør de, alle som en.

Skrevet

Vi er i samme situasjon, men har også funnet ut at vi ikke klarer å finne på noe navn før vi har sett henne. Vi må se hva hun skal hete, på en måte. Så når folk spør, så sier vi bare at vi må vente til etter hun har født, så er den saken løst.

Virker som folk spør om de samme spørsmålene for å være hyggelige, i manko på hva de skal si, synes jeg.

Alle sier og spør om det samme liksom......det er litt slitsomt. Føler at jeg gjentar meg selv hele tida, puh.

Skrevet

ALLE spør om hvordan formen er, og det er jo greit...koselig at de bryr seg, men begynner å bli litt lei, hehe :) det er jo litt sånn hvordan står det til?"- spørsmål, standard for å holde praten i gang.

det er også veldig mange som spør og graver om navn, gjerne de samme flere ganger. jeg sier ganske enkelt at vi har et par alternativer, men de vil vi ikke si, fordi vi kommer ikke til å bestemme oss før vi ser ham når han er født. da skjønner noen i hvert fall at det ikke er vits i å spørre mer....jeg har ikke lyst til å knytte babyen til et navn før det er helt bestemt, og før han ligger i armene mine. da blir det først virkelig på en måte. så fram til han blir født heter han bare lillegutt :)

Skrevet

Hei. Dette er jo et "luksusproblem" da, men skjønner hva du mener : ) Jeg pleier å si at vi får se hvordan barnet ser ut når det er født og se hvilket navn som passer. "Kjært barn har mange navn".... GOOD LUCK!

Skrevet

hehe morsom historie:

svigermor beklaget seg til oss om at det var så synd at ikke ene sønnen hennes og kona ville fortelle navnevalget sitt (de har funnet navn de er enige om i tilfelle de skal ha barn) for hun er jo mamma og ville ikke si det til noen!!

Så vi fortalte henne hva vi har tenkt på - siden hun er mamma og alt det der ;)

Tok ca 10 min, også roper hun over til oss fra andre sida av rommet "Hva var det dere skulle kalle barna igjen??" så holdt hun på å fortelle det til noen andre...

Men men, vi visste jo det ville skje da.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...