Endelig mamma! Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg er førstegangs og lurer veldig på om jeg skal leie eller kjøpe bilsete. Noen erfaringer? Økonomisk sett blir det jo billigere å leie, men på den andre siden er jeg litt "hønemor" og vil ikke at den lille skal ligge i et sete som mange fremmede har ligget i... Hvordan er hygienen på uteleieseter? Videre er jeg litt redd for å ødelegge setet, og få et stort erstatningsansvar. Men igjen så er det dette med økonomien: kjipt å betale 1500 kr for noe man bruker kun et år. Hva skal dere gjøre?
3xMamma :) Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Da vi fikk førstemann regna vi oss fram til at det prismessig ble ca det samme å leie som å kjøpe. Sett tilbake nå skulle jeg ønske vi heller hadde kjøpt. Da har man jo setene etterpå. Også har man en butikk å forholde seg til hvis man trenger hjelp til montering, eller hvis noe ikke stemmer. Og hvertfall hvis du skal ha flere barn. De setene vi fikk så nye ut. Antar at de bytter ut trekkene for hver gang. Så jeg sier KJØP! (Kikk på Finn, eller hør med andre)
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Har lurt på det samme jeg og. Har kommet frem til at det blir faktisk dyrere å leie om man skal ha flere barn! Er også førstegangs. Om det hadde vært mitt siste barn jeg skulle ha og bilsetet jeg hadde fra før var utslitt hadde jeg selfølgelig leid. Men som sagt.. er man førstegangs og har planer om flere, så kjøp et.
Endelig mamma! Skrevet 31. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2008 Ja, jeg er også egentlig mest for å kjøpe. Men i disse dager blir jo alt oppgradert hele tiden, og er redd for at bilsetet ikke lengre er trafikksikkert når jeg får nestemann :/ Hvor lang "holdbarhetsdato" har et bilsete?
lille spira Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Vi kommer til å kjøpe.. Tror de sier at bilsetene har en holdbarhet på ca 5-7år og at de da gradvis mister sin effekt.. Så vi satser på å få en til innen den tid ;P
Mrs. Bouquet Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Setet vi hadde sist kostet 1890 kr, og solgte det for 850 når vi var ferdige med å bruke det. Sånn sett var det billigere å kjøpe, dessuten vile jeg ha et sete med base. Denne gangen vil jeg ha med base for isofix i tillegg skal det være lett å bære med seg. Ingen av utleiesetene svarer til kravene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå