Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Han er 17 år (blir 18 Mars neste år). Helt siden han var født har han sittet bakovervendt i bilen. Klart det begynnte å bli protester ettersom han vokste opp, men jeg vil at mitt barn skal være sikker og trygg, og betyr det at han må sitte bakovervendt når vi er ute å kjører...ja så må han det. MEN det har selvfølgelig hindret han i sosiallivet da. Jeg har gitt han streng beskjed om at hvis hans kamerater (han har noen kamerater som er par år eldre enn han og har førerkort) ikke har noen sikkerhetsanordninger i bilen slik at han kan sitte bakovervendt, så får han IKKE lov til å sitte på. Dette har ført til mange krangler oss imellom. Han sier jeg kveler han og skjemmer han ut med min fiksering på det at han skal sitte bakovervendt til han minst er 18 år. Han er sinna på meg fordi han ikke får lov til å ta buss eller tog eller sitte på med noen med mindre det er ordnet til at han kan sitte bakovervendt. Hvis det er klassetur så må jeg kjøre han som regel da transportmidlene ikke er tilrettelagt for å kunne sitte bakovervendt. For meg er det uaktuelt at han skal sitte annen vei enn bakovervendt til han er som sagt MINST 18 år ... Er jeg urimelig mot min sønn?? Nevnte jeg og at jeg synes at alle andre som IKKE lar barna sitte bakovervendt til de er minst 18 er dårlige foreldre og ikke bryr seg om sitt barns ve og vel???? For det synes jeg altså.
skorpionfruen Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Nei synes du skal stå på krava og sørge for at han får bakovervendt stol på bussen. Ingen nåde!
Maf og lillemann Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 ja, jeg synes du er litt urimelig! min mor lot meg sitte vent med kjøreretningen når jeg var 16 (men med 5-punkt sele selfølgelig!) når jeg var 20 fikk jeg lov å sittte foran- men vanlig sele =) men bare på sånne snar-turer til butikken og sånn....
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Synes det er godt at det er andre som passer på barna sine også! Min er dessverre blitt litt kortvokst av å sitte med krøllede bein til han var 25, men han var iallefall sikker i kollisjon! Så nå prøver han å ta lappen, litt vondt å sitte med ryggen til rattet da, men han er iallefall trygg. Vi supermødre må stå sammen!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Jeg tenker at det kanskje er på tide å gi litt slipp på sønnen din. Han er snart 18 år og myndig og da kan han faktisk bestemme dette selv. Syns du har gjort en kjempe god jobb med å sikre ham i bilen, men snart må han klare seg selv, og da må han stå for sine egne valg. Jeg tror jeg ville begynnt å la ham kjøre buss og tog sånn at han venner seg til å sitte fremover. Etter en stund (dersom det går bra, han ikke blir kvalm eller no) bør du venne ham til å fremovervendt i bilen. Han skal vel snart ta sertifikatet selv og da er det problematisk å sitte bakovervent. Jeg vet det ikke er lett men du må begynne å slippe taket litt, la fulen fly ut av redet om du vil. Han skal ut i en fæl, utrygg verden og forovervendte seter er en del av den verdenen. Jeg vil ønske deg lykke til. Du har vært en fantastisk mamma frem til nå! Min sønn er bare 7 år og skal sitte bakovervendt i maaange år ennå.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Barna har ikke vondt av å sitte med krøllede ben, så det så. Du er en super mamma! Vet du, jeg synes du burde ta en prat med disse kompisene med bil - forklar dem at de utgjør en betydelig sikkerthetsrisiko for din sønn når de lar ham sitte forovervendt i bilen! Pokker, du burde faktisk oppmuntre til at de sitter bakovervendt også!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Fint å se at folk her inne har humor, og ikke bare er en gjeng med selvhøytidelige snerper
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Jeg synes faktisk at det minste du kan kreve er at han skal sitte bakovervendt i klasserommet også. Man vet aldri hva som skjer. Og for å være helt sikker, når du er ute og kjører, kjør baklengs!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 En av de beste innleggene på lenge!
Maf og lillemann Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 jeg satt alltid bakovervendt i klasserommet også, særlig på ungdomskolen- men fikk bare kjeft av læreren....=(
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #16 Skrevet 31. august 2008 Hahahahahaha!! Tusen takk for en god latter!!! Kanskje det snart blir laget biler mot kjøreretningen også,slik at man bare kjører utifra det man ser i et speil.
Northernlights Skrevet 31. august 2008 #17 Skrevet 31. august 2008 Ja, dette her var virkelig urimelig,HI!!! Nå må jeg virkelig dele et råd med deg, sånn at alle sammen har det fint i bilen. Jeg har nemlig begynt å rygge! I begynnelsen var det nokså uvant, for å si det mildt. Spesielt i rushtrafikken ser det litt rart ut, der vi snegler oss avgårde....men når jeg kjører i 110 kmt på interstaten, ser jo ikke folk om man kjører forover eller bakover sånn i farten. Hemmeligheten ligger i speilet! Kjøpte et digert garderobespeil som jeg plasserte i frontruta. Vil jo ikke ha kink i nakken. Det fikk jeg første uka jeg prøvde meg på bakoverkjøring, som jeg har valgt å kalle kunsten. ....Kan jo ikke lengre sjekke bakspeilet, men pytt, De får passe seg selv. Jaja, vi har fått noen rare blikk.... Skal innrømme det. Men hovedsaken er at nå sitter ALLE i familien bakovervendt, men på en sikker måte. =o) Fatter ikke at ingen har tenkt på dette her før?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #18 Skrevet 1. september 2008 Fatter ikke at folk er så egosentriske at de i det hele tatt har bil! Vi har fått to føtter for å bruke dem. Så slipper vi alle bilulykkene.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 1. september 2008 #19 Skrevet 1. september 2008 hahahahaha, så godt har jeg ikke ledd på lenge! Takk damer!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #20 Skrevet 1. september 2008 Man skal ikke le av sikkerhet! (Gammelt dib-ordtak)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå