Gjest Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 om vi hadde hatt dårlig tilgang på barnevakter.. Her sover gutta borte både en og to ganger i mnd i gjennomsnitt. Velvillige besteforeldre stiller alltid opp om vi skal avgårde.. Kose meg "klabert" hjemme med gutta mine - men jeg trenger da litt pusterom
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 jeg skal ikke nekte for at jeg har klikket i vinkel noen ganger, men nå som far har han 1 natt vær 14 dag så hjelper det masse.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Vi har svært liten tilgang.. Sist gang vi hadde han borte på overnatting er vel 6-7 mnd siden.. Om ikke lenger.. Overnatting er en ting.., men hadde vært kjempeglad bare det og ha noen som kanskje kunne ha sittet her i noen få timer så jeg og mannen kunne fått tatt en romlemantisk middag sammen jeg..
Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 jeg er jo så heldig å være sammen med barnefar, da-- men selv DA treger jeg litt utenbarn tid av og til.
firkløver`n Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 er ganske misunnelig jeg da, har ikke hatt eller har noen som kan ta ungene på overnattings besøk, så jeg og mannen min skifter på å gi hverandre pusterom og har barna alene litt. funker det også, men jeg syns det er tungt til tider. men som sagt så er det vårt valg ingen andres, hadde vi flyttet nær mine foreldre så hadde vi nok hatt barnevakt veldig ofte. ungene har aldrig sovet borte uten en av oss foreldrene med og den eldste er nå fire. kos dere med disse pausene i hverdagen, så får en ofte en bedre giv og klarer ungene bedre. er sunt for barn og sunt for voksne )
*Timulia* Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Velig enig blekkis. Dårlig tilgang her og. Bor 2t unna svigers og 3 unna mamma. Det gjør at barnevakt innebærer overnattingsgjester, og da blir det straks litt mer pes. De stiller villig opp altså, det erikke det, men blir liksom ikke til at jeg drar folk ned hit for en tur på kino. Hender vi "passer på" å finne på noe når vi er her eller der på besøk, eller når noen er her, men føler liksom at da bør vi være gjester/verter. MEN nå går vi bare og venter på svar om mannen min har fått en jobb han har søkt på. I såfall flytter vi "hjem" dit jeg er fra og også mamma og div. andre potensielle barnevakter bor........ Spennende......
Gjest Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Jeg også nå sover ikkke frøkna så ofte borte, og vi har faktisk ikke barnevakt så ofte heller, men deilig å vite at vi har muligheten hehe Det deiligste er om jeg er litt sliten en kveld når samboeren min jobber og svigers ringer og lurer på om de skal ta frøkna i et par timer så jeg får sovet eller når mamma kommer å tar henne med ut på lekeplassen fordi hun skjønner at jeg har en dårlig dag. Vet ikke hvordan jeg skulle klart denne graviditeten uten dem jeg!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Uff, kjenner jeg blir grønn av misunnelse når jeg leser om dere som har mye barnevakt og kan bruke de ofte... Vi har mamma 4 timer unna og svigers 6 timer unna... så her er det langt til barnevakta... men det hender jo jeg er ute på kino med jentene eller gubben med noen venner, men det blir liksom ikke det samme.
Tøysetipp Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Jeg er så uber takknemlig. Jeg har sjeldent barnepike- da barnefar har 40 % samvær med datteren vår. Dessuten har jeg blitt så treg og ikke orker et utsvevende liv lenger. Men, jeg har muligheten- og det er jeg glad for.
Mille** Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Hadde du, seriøst?? Har nesten aldri barnevakt, men klikker ikke vinkel av den grunn. Hadde seff. vært kjekt med mer barnevakt, men nytter ikke å springe på veggen akkurat.... ;o)
Twintipp og himmelblå Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Ja, det er godt med fri innimellom:o) Har hatt barnefri to helger på rad vi nå, ( en natt da), og føler meg veldig priviligert. Ikke fordi jeg spør etter barnevakt, men fordi besteforeldrene gjerne vil ha med på hytta og ponniriding mm. Og fordi tanta hans kommer og henter ham og tar ham med.. Han elsker det!! Er en veldig sosial gutt, og har sovet borte hos besteforeldre og tanta si ofte, siden han var liten:-) Er så glad for at besteforeldre og familie vil ta sånn del i hans hverdag og bruke tiden sin på ham og hyggelige ting med ham:)
Gjest Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 her tar vi det bokstavlig idag, ser jeg:-) Hovedpoeng; superglad over god barnevakttilgang. (Er sikkert en dårlig mor som benytter meg av det)
OsloMor Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Mine foreldre og svigerforeldre bor 11 mil unna, mine vil ikke sitte barnevakt om nettene og Svigermor får ikke hjelp av Svigerfar (noe som er en forutsetning skal en passe to med 1.5 år aldersforskjell), så vi har vært uten barna 1 natt. Det går veldig fint, og jeg er ikke interessert i å være noe nevneverdig borte fra de. Selv om jeg gjerne skulle hatt en barnevakt som kunne ha sittet noen timer om kvelden slik at vi kunne tatt en tur på kino eller en middag ute.
Tarantellamora Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Vi har god tilgang på barnevakter. Sjelden de sier nei (besteforeldrene på begge sider..), men det er ikke så ofte vi benytter oss av det. Vi går jo ut og møter folk, har møter, jobb og fritidsaktiviteter men vi prøver å ordne det oss imellom så lenge det lar seg gjør.. Jeg klikker ikke i vinkel over å ikke ha barna på overnatting, men jeg skal være ærlig å si at det av og til er deilig å få litt alene-tid sammen med mannen min innimellom...:-)
Sånn kan det gå Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 Hmmm, har aldri "klikket" noen som helst vei jeg for min del selv om vi så godt som aldri har hatt barnevakt opp igjennom årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå