Gå til innhold

Hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn begynte i en helt nyopprettet barnehage nå i august. Det er egentlig to barnehager, for de driver hver av de to avd som en bhg hver, om dere skjønner.

Men, nå vil de, for å få mer støtte og bemanning, at barna skal gå annenhver uke i de to forskjellige avdelingene. Det vil si at de må bytte garderobeplass hver uke, og må bytte mellom mange forskjellige voksne og barn hver uke.

Dette syns jeg ikke noe om. Nå har de fleste barna slått seg til ro der de er, og blitt trygge på de voksne på sin avd.

Hva hadde dere sagt om dette hadde blitt foreslått i deres bhg?

Må også nevne at dette er en stor bhg, så det blir veeeeldig mange barn og voksne å forholde seg til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres helt latterlig ut.

Dette er en sak jeg ville vurdert å gå til avisene med.

Hvordan har de kommet på noe så idiotisk?

Skrevet

Det høres ut som et alt for rotete opplegg som ikke kommer til å fungere i praksis:-/

Er dette noe dere MÅ godta?

Skrevet

Dette hadde jeg sett på som veldig lite ideellt. En ting er å besøke andre avdelinger jevnlig (vår bhg har pga plass de største ungene i et annet bygg en liten spasertur unna og besøker av og til på "turdag", men dette er kanskje en gang i mnd eller 2) noe helt annet er å bytte hele avdelingen ukentlig. Jeg hadde absolutt hatt mine motforestillinger og protester hvis ikke de hadde et spesielt godt opplegg å vise til. Men så er jeg litt over snittet begeistret for rutiner og forutsigbarhet også...

Skrevet

Det hørtes ut som en ide' som ikke var særlig gjennomtenkt...

Syns det er fint at personalet skal bli kjent med barna på begge hus, men da er det personalet som bør rulere og ikke barna.

Få FAU til å ta et møte på dette, må jo være flere foreldre enn deg som reagerer på dette?

Skrevet

Vi må ikke godta det. Men, det jeg fikk til svar, når jeg spurte om hva som ville skje om vi kun valgte å ha barna i èn bhg, så fikk de redusert tilbud. Men, det har de da ikke lov til??? Flere foreldre er veldig negative til dette, og jeg håper de ikke får det gjennomført.

Dette er to bhg som "sitter sammen", med et felles stort rom. Og på de ene er det duplorom, puterom, forskerrom og et rom med smålego. Den andre avd. er det mediatek, dukkerom + noe mer jeg ikke husker, så det er stooor forskjell på lekene på de to avd også. Den ene er veldig guttepreget, den andre mer jentepreget. Så lekene er veldig forskjellig på to avd.

Bør det ikke være mer jevnt fordelt? Dukker på begge avd, og lego på begge avd?

Skrevet

De har ikke tenkt gjennom hvordan dette skal fungere i praksis. Virker som om de kun tenker penger.

Er mange foreldre som har reagert på dette. Skal være foreldremøte nå snart, så da blir det tatt opp.

Skrevet

Høres idiotisk ut. Om ungene var over fire og de hadde en bedre begrunnelse enn "for å få mer ressurser" (hvordan skal de få det forresten?), så kaaaanskje.

Skrevet

Oj, hadde ikke likt det nei

Skrevet

en fantstisk lattlig ide!

Skrevet

Godt å høre det er flere som syns det er latterlig.

Det er veldig mange barn på 1-2 år. Og dette kommer til å gjelde alle barna.

Den eneste begrunnelsen jeg har hørt for dette, er mer penger og bemanning.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det ville jeg rett og slett ikke ha gått med på. Og hadde det blitt gjennomført, så tror jeg at jeg hadde laget temmelig mye rabalder og avisskriverier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...