Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg er en vinelsker (spesielt rødvin..) og lurer litt på hva jeg skal finne på nå... Vet jo alt alkoholfri rødvin ikke smaker noe godt. Noen som har andre tips om hva som kan erstatte vinen i disse mnd? Spesielt til biff og pasta? (Er ikke glad i øl, så alkoholfritt øl er liksom ikke noe alternativ..)
Svensk Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Glædjer meg till rødvinen igen, ja! Jag har drukkit en del eplemost. Litt dyrere mærker færskpressad.Noen gånger blandet med farris.Men rødvin ær det ikke :-).
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Ja, har prøvd ferskpresset eplejuice som er ganske ok. Og noen sier alkoholfri cider også kan være godt. Takk for svar! Får bare holde ut, det er jo for en god sak Andre forslag tas også imot med takk:))
Resilience Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Hei, hehe ja man savner vinen ja... Nå ser jeg lyset i enden av tunellen, er på overtid nå. Jeg kan anbefale både til fest og til mat: - Eplecider og jus (men blir litt surt for magen, hvis man skal ha noe i glasset en hel kveld) - Druejus (Meierienes. Den er veldig god og ikke så sur som sitrusjus.) - Vann med agurk - Lage alkoholfrie drinker/punsj til fest. Mojito uten rom feks, er nesten like godt.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2008 Takk for gode tips! Drakk forresten en alkoholfri drink på Friday's her en dag. Het et eller annet .. limeade. Smakte omtrent som Mojito, bare mer lime og ingen mynte. Var veldig god! Tenkte å prøve å lage denne, besto av lime, sweet&sour-mix, lime-soda og is. Kan absolutt anbefales!
Julia/Julie Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Jeg synes det er mye av det uten alkohol som blir så søtt.... Cranberry Juice og farris er godt. Litt bittert og friskt! Hvis du bor i Oslo eller rundt der omkring, så har de gode juicer og limonader fra Ringi Gård på Food Garage til Bølgen og Moi på Sandvika Storsenter eller Nydalen. Ellers er nok rødvin (og annen vin) så "unikt" at det er ingenting som kommer opp mot det. Jeg gleder meg helt sinnsykt til champagne!
AO3 Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Farris bris synes jeg er veldig godt. Eller vann med isbiter og noen skiver lime i. Kjempegodt - og veldig forfriskende! Enig i at alkoholfri vin ikke er noe godt... :/
Gjest Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 har erstattet det med vann og isbiter. Gjerne med litt agurkskiver/honningmelin/mango/papaya/sitron/sitronmelisse eller annet godt i.. Har også laget sangria på alkoholfri rødvin.. Smaker godt det også.. Ingredienser: Isbiter 1 fl lett og fruktig spansk rødvin 2 ss sukker 2 sitroner 2 appelsiner ¾ dl. mineralvann
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 1. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. september 2008 Takk for mange gode svar! Dette må jeg prøve :-)
Gjest Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Brus, juice, saft, vann, alkoholfritt øl eller vin .... alt annet enn de drikkene det er alkohol i. Egentlig ikke så veldig vanskelig ;-) Du får ta deg en runde på butikken.
Moniken, mamma til 3 Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Så det var en over her som nevnte Ringi gård (forutsetter vel at du bor i oslo-området). Uansett, jeg var der i helgen og kjøpte en hel kasse med såkalt "restaurant-eplemost". Synes ikke det var spesielt dyrt, 480,- for 12 flasker (vinflasker) med nydelig eplemost. Ha ikke sett hva de tar på Food Garage, men tipper det er dyrere der. Så har man anledning kan det lønne seg å stikke oppom. Kan også sjekke ut hjemmesidene www.ringi.no
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 1. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2008 Bor i innlandet, men hender jo at jeg er i Oslo. Har forresten funnet en produsent som heter Balholm (fås kjøpt på ICA Maxi og CC mat ihvertfall). Har bl.a. ferskpresset eplejuice og eplejuice blandet med blåbær. Begge kan anbefales (sistnevnte kanskje litt for spesiell for noen). Selges på glassflasker 1l og 1/2l. 1l flasken koster ca 50 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå