HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Hei! Begynte å bruke CB fertilitetsmonitor denne mnd... og etter å ha vist høy fertilitet i en del dager nå, viste den i går og i dag Mx fertilitet... Betyr det at det er nå jeg har el, eller at det rett og slett nå jeg bør kjøre på fordi el kommer snart. Har jo hørt det er best å ha sex før el... så hvordan fungerer denne greia? Dette ble rotete.. beklager.. Men håper noen kan fortelle meg litt.. Utifra syklusen min, kan det nemlig stemme at det er el nå.. for det er 14 dager til ikm. Men burde den da ikke vise max fertilitet for noen dager siden? Hilsen ei som tydeligvis tenker alt for mye:)
Mortine Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg brukte monitor i 3 pp før jeg ble gravid. Har forstått det sånn at det er max fertilitet når el er og høy i dagene før når det er rett før el. Viktig å "stå på" både ved høy og max for sædcellene kan jo overleve i flere dager og ligge klare til max fertilitet og egget slippes. Jeg hadde veldig nytte av monitoren for å bli mer kjent med syklusen min. Den har vært på ca.28 dager , men jeg har aldri kjent at jeg har el. Antok derfor at el.var på dag 14. I første pp. fikk jeg ikke max før på dag 18! Andre pp. viste max på dag 14 og 15. Tredje pp. fikk jeg høy fra dag 8 til 11 og max på dag 12 og 13. Da satt den!! Tydelig at el har vært uregelmessig hos meg, men det var jo ikke noe problem når monitoren viste vei. Lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Man har stort sett EL på andre dagen med max fertilitet. Så kjør på, håper det blir full klaff!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå