Gå til innhold

Hva er det møreste kjøttet som finnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min kan pga en tilstand i spiserøret bare spise ting som er suuuuperlett å tygge.. Foreløpig spiser hun bare kjempekokte grønnsaker til middag, men hun er jo 18 mnd gammel og jeg begynner å stresse litt med tanke på at hun burde få i seg noe kjøtt. Noen som har noe forslag til hva jeg kan prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel indrefile (okse, svin og kylling kjøtt) som er mørest av kjøtt. Men fisk generelt er vel også lett og tygge.

Skrevet

Kjøttdeig av kylling, kanskje?

Eller hva med fisk? Trenger vel strengt tatt ikke kjøtt hvis man spiser fisk. Ikke at jeg er kostholdsekspert, altså...

Skrevet

Kan hun spise pasta? Overkoker du den så blir jo den myk ihvertfall.

Også kan du lage kjøttsaus hvor du tar kjøttet i mikseren slik at det ikke blir klumper ut av det...

Skrevet

Fisk er jo lett å tygge. Hva med farseprodukter som fiskeboller, fiskepudding, og kokte kjøttboller (finnes noen fra Gilde som heter Kokte kjøttboller, de elsker dattera mi). Kjøttpudding i småbiter?

Er jo utspedd og mindre sunt enn rent kjøtt, men bedre enn ikkeno?

Skrevet

Helt sant! Tusen takk alle sammen. Masse lurt jeg skal prøve. Hadde vært så kjekt hvis jeg fant noe hun klarer å svelge:)

Skrevet

Og hvis du vil ha "kjøtt-kjøtt" så er vel indrefilet av kalv det møreste, tror jeg.

Skrevet

koteletter er kjempe mørt, eller hvertfall sånn mamma lager det. da trenger mna såvidt å tygg det (overdriver ikke).

hmm, mener hun gjør det sånn her- hun bruner det antallet hun vil ha i en panne, og så over i ildfastform. så heller hun over en boks med hakkede tomater, og kryddrer det med litt salt og pepper. og setter det i ovenen, over natten... på 120grader ( ?) tror jeg. litt usikker på gradene, me 120 eller 180... og det blir kjempe kjempe mørt, saftig og godt.

hilsen en som ellers synes koteletter er litt kjedelig.

Skrevet

Alt kjøtt kan bli mørt om dt bare behandles på riktig måte ;)

Bør helst spises siste dag før utløpsdato

Legg kjøttet frem på kjøkkenbenken før steking så det har romtemperatur

Kjøtt skal ikke sjokktines, men helst tines opp i kjøleskapet

Jo lenger du koker kjøtt jo mørere blir det

Kjøttet skal stekes riktig med temp og alt, men det er det mannen her i huset som gjør. Skjønner ikke jeg, men når han steker kjøtt er det alltid som å skjære i smør!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...