Gå til innhold

Dere som har prøvd modningsakupunktur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starter dere med det og hvor ofte? Lurer på å prøve det når det nærmer seg da jm mi gjerne kjenner etter hvor moden jeg er to uker før termin, er jeg det regner jeg med ho stripper og tøyer litt for å få ting i gang. Har vanvittig vondt 24/7 pga bekken, hofter og rygg så her prøves alt for å starte ting når den tiden kommer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tilbud om (gratis) akupunktur ifbm at jeg ønsket å føde på fødeavdeling uten medisinsk smertestillende, og dette begynte jeg med ca 1 uke før termin tror jeg. Hadde tilsammen 3 behandlinger innen jeg gikk 7 dager over termin (den avdelingen tok ikke i mot fødende som gikk mer enn en uke over termin pga "fare for komplikasjoner" eller noe). Merket at noe skjedde med magen, og ble ved den ene anledningen også strippet, men på meg hadde det lite/ingen reell effekt. Fødte 10 dager over termin.

Skrevet

Var det modning eller igangsetting? Hører det er mange som starter med modning i uker 36-37...

Skrevet

De kalte det modningsaku... Men nå ble jeg jammen ikek helt sikker. Men nå skal det sies at jeg søkte om fødeplass der nokså sent, så det kan jo være jeg hadde fått tilbudet før om jeg hadde vært tidligere ute.

Skrevet

Jeg fikk både modnings- og riestimulerende akupunktur. To ganger i uke 36 (fordi jeg ventet stort barn), og fikk masse kynnere og maserier. Da jeg kom tilbake tidlig i uke 37 sjekket hun meg og jeg var blitt helt moden og hadde 2-3 cm åpning...

Hun strippet meg og jeg fikk en ny runde med nåler, to dager etter var ungen ute! Jeg er helt sikker på at det hadde effekt på meg.

Det var forresten jordmor på helsestasjonen som satte nålene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...