Gå til innhold

Han ENDELIG funnet botemiddel for snuppas tørre sandpapirhud!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trålt hyllene i apoteket, prøvd alt fra Aderma til Locobase, men ingenting har funket. Locobasen er i tillegg et helvete å smøre ut. På Body Shop har de fått en serie til barn. Jeg prøvde en lett body lotion i pumpeflaske, den har hjulpet fantastisk bra etter bare en dag!!!! HAPPY HAPPY!!! Anbefales på det sterkeste:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra!! Vet hvordan det er å ha barn med tørr hud, selv har jeg prøvd den nye serien fra Body Shop til barn...synes bare den luktet så fryktlig mye parfyme!! Men bra for jenta di at den funker:o)

Skrevet

Buriti baby heter den:o) Den lukter mye, men godt. Siden det er Body Shop går jeg ut fra at den ikke er mer syntetisk en andre alternativer. Dessuten er den en drøm å smøre ut, har konsistens som en lett gelekrem:o)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

:)e jobber på the Body shop,og kan anbefale den nye babyserien:) den inneholder parfyme ja,men det er det eneste 'negative',inneholder ikke alkohol,fargestoffer eller parabener:) brukes fra 3mnd og oppover. Stikk innom for gratis prøve av body butteren;)

Skrevet

En annen er hammamelis fra Yves Rocher.

Dattern min hadde veldig atopisk eksem, og vi prøvde alt mellom himmel og jord fra lege og apotek. Ble fortalt om en krem med hammamelis( trollhassel) som hjalp vekdig men kosta skjorta! På Yves Rocher er hele serien ikke dyr og vi bader nå med såpe og sjampoo et par ganger i uka og kremen de første vinterdagene( og hvis vi skal et sted hvor vannet er veldig "hardt" eller utlandet). Alt utslett er da borte!

Skrevet

Takk for tips. Den skal prøves. Vi bruker locobase vi da, selvom den er ganske hard å smøre ut ja. funker fint her når vi trenger den, men greit å ha noe som er kjapt og enkelt å smøre på sånn til daglig om det trenges. (Det gjør det som regel på høsten og vinteren ja.) Var så deilig å være i tyrkia nå, med den høye luftfuktigheten så var både min og lille sin hud helt perfekt.

sukk. kalde tørre vintere er noe svineri for huden.

Skrevet

hvor mye koster den? Her i huset virker Aderma greit nok, men vi er stadig på jakt etter noe som virker enda bedre :)

Skrevet

Skjønner ikke hva dere mener med at locobasen er "hard" å smøre ut. Bruker den på meg selv og litt på lillegutt, ellers bruker jeg decubal

Skrevet

repair-kremen til locobase er iallefall det. det er sikkert forskjellig kremer fra serien locobase da. hehe.

Skrevet

Kostet 129 (eller 139?) for 250 ml pumpeflaske. Jeg har ikke prøvd body butteret ennå, fikk med en prøve på den:o) Mye billigere en både Aderma og Locobase.

Locobasen er noe drit å smøre på, må gni skikkelig og den er feit å ha på huden. Ikke noe særlig å ta klærne på etter en runde med smøring.

Konsistensen på den fra Body Shop smelter nesten inn i huden, trenger bare å stryke den over. Snuppa mi hater å bli smurt med locobasen, hun sier at det er vondt når vi smører. Den nye digget hun! Spør selv om hun kan få smøre;-p Body butteret er nok litt fetere i konsistensen, tenker å evt. bruke denne når det blir kaldere i været.

Skrevet

da skal jeg ta å kjøpe en slik og prøve! Pumpeflaske er jo et ekstra pluss :)

Skrevet

Håper den virker like godt for dere som for oss:o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...