Liiiisa Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 No har jg bare fått nok.. var på besøk m noen slektninger i sta, og da klarte ho eine å spør om kortid jg har tenkt å begynne å vokse ?? jg er 7 mnd på veg, og syns selv jg er liten, men sf målene mine er som d skal, så alt er jo bra.. mn nå er jg sååå dritleei at folk blander seg inn å kommenterer hvor liten jg er.. hva skal jg svare ?? jg blir nesten på gråten hver gang noen kommenterer hvor liten jg er.. Noen andre i samme situvasjon?
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg er ikke i samme situasjon, men skjønner deg godt. Det er utrolig hvordan folk skal kommentere en gravids kropp hele tiden. Og jeg fatter ikke hva vitsen er med å hele tiden skulle sammenlikne med andre gravide. Det har jo overhode ikke noe poeng! Heller ikke kan vi selv styre hvordan gravidemage vi får. Jeg skjønner ikke hvorfor folk synes det er et interessant samtaleemne i det hele tatt. Hva skal egentlig konklusjon på samtalen bli? "Joda, magen ser mindre ut enn noen andre gravides mage, men målene er som de skal være og ungen sin vekt er helt uavhengig av mors magestørrelse". Det virker på meg som om enkelte folk bare må konkludere med at noen har stor eller liten mage, veldig firkantet tenking. Min svigermor drar meg i båsen "veeldig stor mage", mens alle andre som har kommentert magen sier at den ikke er så stor. Jaja, totalt meningsløst synes jeg... Prøv å ikke bry deg om kommentarene, og tenk heller at det er de som har problemer. Neste gang noen kommenterer det kan du kanskje svare at du er akkurat som du skal være ifølge målene, og at om babyen ligger utover eller innover i magen kan ikke du kontrollere.
anni ke n - med ny baby Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Se paa "Babygullz er Hoygravid" sitt svar. Jeg har det nemlig paa akkurat samme maaten som deg! Vet hvordan du foeler det!
lin76 Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Hei Liiiisa Kjenner meg igjen i dette! Eg ligg også på sf-streken (faktisk litt over), men viste så godt som ingenting dei første fem månadene, og får no (36+4) høyra at eg ser ut som eg er fem månader på veg, maks. Dessutan mange "morsomme" kommentarar av typen "er du sikker på at det ikkje blir ein dverg, dette?", eller "har du hatt deg med ein pygmé, eller?". Ha ha. Kjempemorsomt. Men *eigentleg* er det jo kjempepraktisk med liten mage! Ikkje så tungt, ikkje så vanskeleg med klær, ikkje så mykje mas utanom frå desse som bare "MÅ" kommentera at ein er så himla liten. Eg pleier å fokusera på det når folk kommenterer. Altså: Når folk seier "Åå så liten du er!" så svarar eg "Ja, er eg ikkje heldig som slepp å ha så mykje tungt å slepa på? Eg syns det er superpraktisk!", og når dei spør "Når kjem magen?" forklarer eg at magen faktisk ER der sjølv om han ikkje stikk så langt ut. Koss skulle eg ellers fått plass til både mat og baby, liksom? Det pleier å funka. Og for dei som ikkje vil gi seg, og ikkje tar hint, nølar eg ikkje med å vera frekk tilbake. Då ei ganske tjukk dame eg kjenner byrja maset sitt om at eg var liten osv, sa eg bare "nei, eg kjem nok aldri til å ta igjen deg, heldigvis". Det stoppa munnen på henne, gitt! ;o) Folk er forskjellige, på alle vis. Gravide også. Heldigvis! Håpar du klarar å heva deg over folk sitt mas og nyta graviditeten framover. Lukke til!
Gjest Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg og får komentarer om at jeg er så liten.... spes. i fra de på jobben for der er det ei anna som er en mnd lenger enn meg og hun er jo MYE større. Men så er hun ganske lav og jeg er høy og passe polstret så magen er godt gjemt i "terenget". Orker ikke å bry meg.... synes jeg er stor nok, magen er i veien hele tiden det om ikke det er ille nok.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 *Sukk!* Kjenner meg godt igjen i det du seier. Men eg er 36+1 no då.. Ein blir på ein måte litt vant med sånne spørsmål, men dei er utruleg sårande og skapar unødvendig nærvøsitet. Eg får fortsatt på meg dongribuksene mine, ein ser ikkje magen om ein ser meg bakfrå og framanfrå ser eg ikkje i serleg stor ut. Einaste i profil folk legg skikkeleg merke til magen. Eg føler meg stor, tung og har problem med å ta på meg sko (magen kjem i vegen). SF måla er fine og ligg jamnt oppe på "normal" feltet. Mange har komentert størrelsen på magen min, somme er regelrett imponerte over kor liten den er, så det er ikkje alltid dei vinklar komentaren så negativt. Men likavel blir ein jo litt uroleg. Sambuaren min blir og bekymra når folk seier sånt. Då vi var hos jordmor sist spurde han om størrelsen på magen, og ho svarte at den var heilt fin! (og at vi etter sånn det ser ut no sleppe å få ein unge på over 4kg, noko eg synest er bra). Om folk påpeikar fleire gongar at eg lita helde eg på å gå på veggen! Mamma har ein tendens til å påpeike det, då ser eg surt på ho og svarar frekt tilbake...ho burde ha tatt hintet for leeenge sia! Men om det er andre som seier noko, så svarar eg litt ut i frå situasjonen, enten så fleipar eg det vekk med "likar å vere litt lita eg" eller "magen kjeme vel veltande når ungen er ute". Eller så forklarar eg at magen er stor den, sjølv om det ikkje ser sånn ut på meg. hmm...lurer på om lengda på ryggen har noko med størrelsen på magene å gjere..trur eg har litt lang rygg i forhold til høgda, for beina mine er så korte:P Får håpe at magen din blir stor nok til å bli "godkjendt", viss ikkje må du nok berre gjere som meg og venne deg til komentarane. Folk klarar rett og slett ikkje å halde kjeft. *trøsteklem*
Sølvi77 Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Da jeg begynte å fortelle folk at jeg var gravid (uke12) fikk jeg hele tiden kommentar om at det var nok to der inne. Til og med jordmor var sikker på at jeg ventet tvillinger... Fikk beskjed om at jeg ventet nok en veldig stor gutt, godt over 4 kg kanskje opp mot 5 kg! Gutten min var 3 416gr, altså litt under gjennomsnittet! Så jeg har det mottsatt av deg. Denne gang var alle også sikre på at jeg ventet tvillinger... Forskjellen på meg og deg er at ditt barn ligger lengre bak i ryggen mot ryggsøylen din, mens min baby ligger lengre ut mot magen. -det kan jeg trygt si deg at gjør vondt i ryggen min! Så kanskje du klarer å svare dem; ja er jeg ikke heldig? Slipper å vagge som en annen pingvin!
snart en av hver;) Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 har det heeeeelt likt som deg!!!Får fader meg høre hver gang jeg møter noen om hvor liten magen er.....!!!!!!!!!!"Ja, heldigvis" svarer jeg, men blir så irritert og faktisk litt lei meg også.SF mål helt normalt her også.Blir deilig å få magen for meg selv igjen-å ikke et stort felleseie.Folk mener det nok ikke vondt ment, men begynner jo å tenke om jeg faktisk er såååå liten, å om alt er fint med den lille, selv om jeg vet det er det!!! Så da er vi noen stk i denne situasjonen også gitt;=) Fikk faktisk spørsmål for noen dager siden om jeg var gravid-har 4 uker igjen.... jaja jenter-godt vi er noen som holder oss godt-hehe;=)
prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 si, "nei, jeg er helt normal" akkurat sånn som det skal være. stå på!!!
lille spira Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Her sier alle "Jøss, nå har du blitt stor!" Men så får de vite hvor langt jeg er på vei (28+2) og da syns de ikke jeg er så stor allikevel Syns det er kjempegreit jeg, veldig praktisk. Det eneste jeg er litt sur over er at jeg ikke kjøpte none nye bukser til å begynne med - vanlige bukser. Skapet mitt er skrapa for olabukser nemlig, men jeg tenkte som så at jeg fikk heller nyte sommeren med skjørt og shorts ol og heller kjøpe mammabukser - jeg kom jo til å legge på meg. Men neida - jeg kan bruke mine vanlige klær enda, skikkelig irriterende! Kos deg med den lille magen og nyt at du ikke har så mye som er i veien
Gjest Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Fikk høre det samme sist jeg også denne gangen er det helt omvendt hehe, alle skal komentere at jeg er så stor hele tiden.. "er du sikker på at det ikke er to der inne da", "du er vel sprekkferdig du nå?", " denne ungen skulle vel helst vært ute i går" osv hehe bare ler jeg da, gravide mager er forskjellige, enten så synes noen at vi er små eller så synes de at vi er store. Jeg synes stort sett at vi bare er flotte jeg, så får resten av hurven mene hva de vil Jeg har foresten termin dagen før deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå