Gjest Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Altså helt negative etter at man har hatt eggløsning? Så negative at det ikke er en svak strek engang.
Babyønske �� Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 EL-testene er negative så lenge strekene ikke er like sterke. Pga at man har et visst nivå LH i kroppen gjennom hele syklusen, kan det være to streker hele tiden. Så to streker trenger ikke indikere at eggløsning nærmer seg eller har vært. Det må være to like sterke streker for at den viser at eggløsning er på vei. Les mer her: http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm
Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Ja, men for å bruke el-test for å sjekke om jeg er gravid må jeg vite om den har vært negativ først. Da må jeg ha flere tester for å sjekke om jeg får stigning av lh-hormonet før mensen nærmer seg.
Babyønske �� Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Du får ikke stigning av LH før mensen, det har man bare stigning av rett før eggløsning. Får man utslag på eggløsningstest og er gravid er det Hcg testen slår ut på. Så har man testet positivt på eggløsning, og får positiv test igjen når mensen nærmer seg, er det godt mulig det er graviditet den slår ut på. Dette stemmer dog ikke alltid da men. Dette står det også om på www.pernille.info : http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm
melkekua™ Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Da synes jeg du skal kjøpe den digitale el.testen.... den gir klar beskjed om man har el eller ikke. Veldig enkelt, så slipper man å tolke streker. Og da vet du garantert når el er over. Den kan kjøpes billig fra: www.billigetester.no
Gjest Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Ok, jeg snakket nemlig med en bio.ingeniør vennine og hun sa at lh stiger ved en graviditet og det stiger raskere enn hcg. Dermed vil man få en tidligere posistiv eggløsningstest som tegn på graviditet enn en hcg test. Hun fortalte at de som var prøvere og som jobbet på bl.a røntken brukte denne metoden. Det eneste er at man må være sikker på hva man tester, altså at eggløsning har funnet sted og at det er en stigning man merker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå