mamma med bolle i ovnen Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 jeg lurer på hvorfor legene er så nøye med å sjekke om vi har mye eggehvite i urinen på sv.kontrollene... Jeg var hos legen for snart 14 dager siden, og da sa legen min at han ville sende inn urinen min til sjekk på sykehuset.. Da jeg akkurat var på do, svømte det masse hvite prikker, og små hvite strimler i do etter at jeg tissa... Det er også en litt sterk lukt av urinen min. Noen som vet hva det kan være? Jeg går svimmel og kvalm hele tiden.Jeg har også en veldig lav blodprosent, men husker ikke hva den ligger på... Kaster opp nesten daglig, og har blitt sykemeldt.... Jeg er forresten 20+2 i dag...
ÅNA Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Høyrest ut som utflod og er heilt vanleg når ein er gravid, særleg litt uti graviditeten. Dersom lukta blir svært stram og det klør kan det vera snakk om soppinfeksjon, men ellers ingen ting å bekymra seg for. soppinfeksjon er ikkje farleg for babyen, men plagsomt. Spør legen, jordmor eller helsesøster dersom du er bekymra.
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Hvis du har høyt eggehvite er de redd for svangerskapsforgiftning tror jeg! Men husk at hvis du har spist masse druer dagen før du skal til legen med urin prøve, så kan den vise høyt eggehvite!!!. Svimmelhet og kvalme er jo veldig vanlig mens en går gravid, men hvis du syns det er mer enn det skal være syns jeg du skal sjekke det! Husk å drikke masse masse vann, så lukter urinen litt mindre, og blir mindre gul! Håper neste prøve viser at alt er greit! Masse masse lyke til!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Tror det er sukker som kan slå ut hvis en spiser druer i forveien. Eggehvite har med nyrefunksjonen å gjøre. Høres ut som det er utflod du har i urinen din, hvis du ikke allerede har fått utslag på eggehvite. Jeg fikk +1 på protein/eggehvite da jeg var ca 20 uker på vei, neste kontroll var prøven negativ på eggehvite, får ofte litt utslag hvis en har mye utflod uten at det betyr noe som helst negativt. At urinen er illeluktende er typisk tegn på urinveisinfeksjon, da får en utslag på leucocytter.
mamma med bolle i ovnen Skrevet 31. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2008 Takk for svar Tror ikke det er noen soppinfeksjon, for jeg har ingen plager Kan jo være utflod som noen sier, for det er mye av det innimellom... Men nå skal jeg til legen på tirsdag, så får vel svar på prøvene mine da, også kan jeg jeg jo høre med han
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Glemte å svare deg på hvorfor de sjekker eggehvite:-) Det er pga svangerskapsforgiftning, men du kan trøste deg med at da sender de ikke inn urinprøven. Det gjør de kun når de får utslag på bakterier/leucocytter. Da sender de urinpøven til dyrkning for å se evt hvilken type antibiotika du trenger, hvis du trenger noen i det hele tatt. Ofte blir den bare falsk positiv pga utfloden. Lykke til hos legen!! Det er nok ingenting å bekymre seg over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå