♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Har ikm ca 4 sept...TROR jeg.. Testet pos el den 20 august. Har hatt alle disse symptomene nå i en uke. Testet i går med strips, som var svak svak strek. Testet også i går med CB digital, som viste Gravid. Testet igjen i dag med vanlig CB som viste SÅ VIDT en svak svak kryss... Hadde også en strips som igjen viste en svak svak strek.... Hvorfor blir de ikke klarere når den digitale viste Gravid? skal det ikke mye hcg på den for at den må slå ut? Blir så usikker...Men kroppen min er VELDIG gravid for å si det sånn..Helt motsatt en forrige svangerskap da jeg ikke merket noen ting.... Har noen testet feil med digital før? CB?
melkekua™ Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Du er gravid, og det skal du ikke tvile på! CB er ganske så sikker, dessuten så lenge det er farge på de andre testene så betyr det at du er gravid ;o) Gratulerer med spiren!
Vero85 Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Man skal ikke da gledene på forskud heller har jeg veeeldig erfart!! Jo, man kan få utslag på graviditetstester uten være gravid! Jeg fikk det på CB sin test. Tok den med til legen og han sa det ikke var tvil om at den hadde slått ut, og jeg måtte ta en test der også.. Han sa at det var en kjempe utydelig strek på den, og man måtte virkelig se nøye etter! Så han ville ta HcG blodprøver av meg, men den var det ikke noe utslag på. Tok forresten 2 blodprøver med 3dagers mellomrom.. Uten resultat,,, Fikk da henvisning til Gynokolog, som utførte invendig UL men det hadde ikke vært og jeg var ikke gravid. Men heldigvis så så alt bra ut der inne.. Så konklusjonen er at JA, man KAN få falskt utslag, men det er veeeldig skjeldent. Legen kunne ikke skjønne hvordan det kunne skje han heller... Hadde ikke vært borti det før. Ingen av hormon prøvene mine var unormale heller=/ Meeeeeen, håper virkelig for din del at du er gravid!!!! Jeg har IKM den 7/9 og håååper virkelig.. hehe.. Veronica
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 31. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2008 Huff..nå blir jeg litt bekymret jeg.......hmm.... Men det er ingen tvil om at det er to streker på de andre testene og, bare at de er litt svake.... Er 4 dager til ikm da...........
Vero85 Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Må ikke bekymre deg da... Det jeg mener er at det er mange her som gratulerer mennesker med Graviditet (noe de også gjorde til meg når jeg skrev hvordan ting var den gangen). Og jeg bleee så lei meg når det viste det motsatte etter noen runder hos legen... Så man burde ikke slippe jubelen løs før en lege kan konstantere en graviditet.. Det er værtfall de jeg mener... Nå skal det sies at mitt tilfelle er ekstremt uvanlig da.. Legen (en eldre mann) hadde aldri opplevd det her før. (fødsels og barnelege spesialist) Men håååååper alt for deg at du er gravid, og skal gratulere deg masse når legen har konstantert graviditeten;)
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 31. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2008 Tusen hjertelig:) Da skal jeg bestille time hos legen imorgen:) Må jo få bekrefetet dette ånkli:) Håpe dette ikke er et annet tilfelle av det du gikk gjennom da..... Lykke til til deg og::)))
melkekua™ Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Du fikk med deg at hun hadde tatt en CB digital også?? Den lyser mot deg med teksten gravid....... når HI har tatt så mange tester som hun har og alle har vist gravid så er det ingen tvil....da skal hun ha maks uflaks med dårlige tester...hehe...og det vil jeg påstå at ikke er tilfellet her!!!!! HI du er gravid!!!!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Jeg skjønner at noen har erfaringer med å ikke være gravid til tross for positive tester, men det betyr ikke at testene har vært falsk positive. Det betyr heller at det har vært et befruktet egg som ikke har festet seg skikkelig å så gått til grunne. Det har dermed produsert Hcg en stund, dette påvises først i blodet og skilles deretter ut i urin. Det er dermed mulig å ha negative blodprøver men fortsatt ha rester i urinen. Så lenge man har svake streker, og til og med testet positivt på flere tester er man gravid! Men man er så tidlig ute at det fortsatt er muligheter for at det skal gå galt, så man bør være forberedt på det. Jeg sier bare: Gratulerer!!!!!!!!! Du kan heller kjøpe en ny test og teste deg på nytt om et par dager. Da er strekene forhåpentligvis tydeligere. Testen på legekontoret er ikke mer følsomme og blodprøve er strengt tatt ikke nødvendig.
Vero85 Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Dere må ikke misforstå meg da.. Jeg ønsker at dere alle skal bli gravide her inne;) Uner alle sammen det;) Hmmmm... kan det fortsatt vises i urinen selv om det er neg blodprøver?? Han legen sa noe annet til meg værtfall... At om jeg har vært gravid og det hadde gått galt, så ville det vises på blodprøver om det ikke slo ut på urinen. For det tok en tid før hcg var ute av blodet.. jaja... Blir aldri klok på detta her tror jeg. Det er jo faktisk et mirakel det som skjer inne våre kropper når lille spire klorer seg fast;)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Hvis du går inn på pernille.no står det litt om dette med såkalt "falsk" positive tester. Godt forklart!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 31. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2008 Men hvis det hadde vært et egg som hadde gått til grunne, ville jeg ikke hatt en blødning da? Jeg har masse mensmurringer og alt. Hodepine, vond korsygg, gråter og er sinna om hverandre. Blir kjempfort amper.... Trøtt...ov..Så symptomene er iallefall ikke borte:) Men vi får se:) Får teste om et par dager.. Tusen takk likevel:)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Jo, kan hende jeg uttrykte meg litt uklart. Prøvde bare å forklare at det ikke finnes falsk positive tester jfr et annet svar du fikk. Siden du har svak positivt utslag på flere tester + på digital test så ER DU GRAVID! :-)) Svak positiv er uansett positiv. Det kan ta noen dager før testen er merkbart mer positiv. Ta neste test i morgenurin, så får du nok mer utslag. (Hvis det da ikke skulle gå galt i mellomtiden.)Men vi krysser fingrene for at spira di sitter :-)
melkekua™ Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 førstegangsgravid 77: Vi er i alle fall enige ;o) Hehe.... Til HI: Jeg vedder 100,- på at du er GRAVID!
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 Gratulerer SÅÅ mye!!! IKM 4 sep. ja. Jeg har IKM 5sep. tror jeg sånn ca... Har masse symptomer og verdens værste leggkramper i går kveld.... Det er mange år siden sist. Tør ikke teste enda jeg da... Men kjenner jeg blir varm inni av å tenke på deg som er heldig Masse masse lykke til!!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 31. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 31. august 2008 Ok, jeg og vil nok tro at jeg er gravid:).... Litt skummelt og...hehe..Men det er jo dette vi vil da, så det gikk bare så overaskende fort:) Ganske deilig og:) Men jeg håper alle er inne følger etter meg inn til 1 tri:) Test i morgen og hold meg oppdatert...Gjerne på denne tråden, hvis dere vil, eller så er det vel ent råd her for uke 36:) Masse lykke til!!!! babystøv......SHWUSJ!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå