Gå til innhold

Dårlig nattesøvn pga urolige ben.... uff!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste uken begynt å bli plaget av urolige ben på natten..., og kan ofte kun få 3-4timer med søvn. Tar timer før jeg sovner. Noen som har gode tips og råd? Spiser et sunt og variert kosthold med grove produkter når det gjelder karbohydrater(ris/brød/pasta ol), lettere meieriprodukter, fisk, kylling og ellers mye frukt og grønt. Noe snop innimellom (lakris og sjokolade), et par dager i uken. Ellers trener jeg 3-4 dager i uken. Prøver å holde meg under 75% av max puls, men ikke alltid like lett. Mye utholdenhetsidretter. Kan treningen gjøre dette? Har aldri vært plaget av dette tidligere. Tar tilskudd av omega 3 og folat.

Har ikke tatt blodprøver siden uke 6 og er nå i uke 16+5. Burde jeg ta noen nye for å se om det er noe jeg mangler?

Takker for råd og tips! klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også urolige føtter av og til, det er sikkert bare en følge av svangerskapet. Prøv å ligg med en pute eller tre under føttene, så de kommer litt opp. Da sirkuleres blodet bedre og letter litt på trykket..

Skrevet

Har hørt på DiB at mange har nytte av magnesiumtilskudd ifbm urolige ben i svangerskap, så det går kanskje an å teste? Tror Intensity brukte dette...

Skrevet

Drikker du kaffe? Jeg var skikkelig plaget av urolige ben i sommer, men kuttet ut kaffe (kan evt ta en kopp om morgenen), og da forsvant det.

Skrevet

Takk for gode råd! Jeg prøver deres råd med litt magnesiumtiskudd og høyde på bena når jeg ligger. Drikker ikke så mye kaffe, men fint å vite likevel:)

Skrevet

Stemmer det Yaddeline.

Jeg tar magnesium året rundt uansett om jeg er gravid eller ikke. Funker som bare det :o)

Skrevet

Var veldig plaget med urolige ben i mitt siste svangerskap (spesiellt på natten). Det ble alt fra 2-4 timers søvn hver natt, men aldri mer enn det. Det var helt forferdelig. Forsøkte alt av alle råd. Snakket med leger og jordmødre..ingen kunnehjelpe meg. Holdt på å bli gal.

Ved en tilfeldighet ble dette nevnt for en fysioterapeut som jobber med kvinner med bekkenløsning. Hun mente hun kunne hjelpe meg. Og det HJALP!!!!!!!! Det var helt fantastisk.

Hun satte nåler i triggerpunter i rompeballen. Først ene siden, så den andre. Det gjorde sinsykt vondt (men som hun sa var det fordi det var så ille der...). De neste gangene masterte hun meg bare på samme stedet. Var hos henne en gang i uken i fire uker. Det ble helt borte. Men det var bedring fra allerede første gang jeg var der. Det er virkelig å anbefale. Søvnen er utrolig viktig.

Håper du prøver dette og får deg litt velfortjent søvn.-.. for meg ble det mange tårer på sofaen i mange netter-.. det var ensomt og tungt...

Skrevet

ULLTRÅD rundt anklene!!!!! :)

Det høres dust ut, og du må nok ha litt tilbøyelig psyke for å få noe ut av det, men det hjalp meg MASSE! :D

Skrevet

Haha. Godt det ikke bare er meg som synes det hjalp! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...