babygullz <3 vilde Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Mamma klarer stadig ofte å fortelle meg hvor SVÆR magen min er, og at alle andre og sier til henne at magen er svær! Dem mener d jo nok langt ifra vondt, men jeg synes ikke d er sååå utrolig gøy å høre hele tiden.. måten d blir sagt på får meg jo til å føle meg som en kjempehval..og jeg er ikke akkurat så sterkt psyisk forsvart nå for tiden heller...Så i dag, hadde mamma og dem vært i bursdag, der søsteren t papi også var, og hun har termin 1 mnd etter meg, og jeg fikk bare høre at jeg skulel vært der å sett for hun hadde sååååååååååå liten mage og min mage var jo sååå stor! jeg gikk rett i taket og banna og kjefta! ble helt sjokkert over meg selv men bomba gikk av der ass... Men er faktisk lei av å høre d nå..d er nemlig ikke så veldig kjekt syns jeg, og jeg har sagt fra om d før, pluss jeg har og gjort d så klart at symf.målet mitt ligger nøyaktig på gj.snittet, så dem må vel ha glemt hvor svære dem har vært selv da, når dem gikk gravide? hmpfr.. men jeg skjems litt nå... ble litt heftig hissig kan man si...
Mama B Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Hehe:-) Skjønner deg godt jeg.. Jeg får også til stadighet høre at jeg har SÅ stor mage, enda jeg ligger midt på normallinja på symfyse-fundus mål:-/ Så forresten på bildene dine, så utrolig flott gravid du er! Du har jo skrevet så mye om at du syns du har gått opp mye i vekt og sånt, men du ser bare så fin ut. Skulle vært gravidmodell du:-) Så ikke hør på hva de sier, du har kjempefin gravidmage, ikke spesielt stor i det hele tatt, helt normal!
babygullz <3 vilde Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Åå=) tusen takk, så utrolig fint sagt Mama B! Jaa..jeg tror folk enten ikke er vandt til å se gravide på "ordntlig", (bare vandt til å se gravidmodeller med en pute under genseren;P) eller så har dem rett og slett glemt hvordan magen demms var når dem var gravid..jeg synes magen min er stor ja, men ikke unormalt stor...syns den er kjempefin jeg =) og er utrolig stolt over den=) Syns bare d er urettferdig at folk tror dem kan si hva dem vil selv om man er gravid.. og man er jo lett hårsår og da=p Men jeg må innrømme at jeg ble flau over meg selv som gikk sånn i taket nå..men men, dem skjønner jo at d er hormoner ute og går;)
Mama B Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 :-D kjenner til det der med å klikke ja. Det er vel hormonene det. :-) Ikke tenk på det du.. du får ringe henne når du har roet deg, og si at du egentlig blir ganske lei deg over at alle syns de har rett til å kommentere kroppen din nå som du er gravid...
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet engang, sikkert litt godt å få sagt skikkelig ifra. Og som du sier har du sagt ifra før om at du ikke liker at de kommenterer magen/størrelsen. Da er det frekt å fortsette og gjøre det, så jeg synes det var bra du sa ifra. Jeg har irritert meg over det samme fra svigermor. Akkurat som hun sitter på fasitsvaret over hva som er stort. Det varierer jo så mye. Jeg synes du som jeg ser helt gjennomsnittlig ut (og det er jo det jeg får høre fra andre også, eller at jeg er liten). I det hele tatt så er det jo ikke interessant å bli sammenliknet i størrelse hverken den ene eller andre veien. Det har jo ingenting å si.
L@boline Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Jeg får også høre fra alt og alle hvor stor mage jeg har, og fram til nå har det ikke gjort meg så mye, for det stemmer det, jeg HAR stor mage (ligger helt øverst på det skraverte feltet på s/f målet). Men nå begynner det å tære på. Har liksom hørt det nok nå, og de fleste burde vel skjønne at det ikke er noen grunn til å fortelle meg noe jeg høyst sansynlig har oppdaget selv. Vil bare ha babyen nå, og få tilbake min egen kropp. Er i det hele tatt lei av å prate om magen min, og hvorvidt jeg er i god form eller ikke.
anni ke n - med ny baby Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Jeg har det paa samme maaten, bare at jeg hele tiden har faatt kommentarer paa hvor liten jeg er. Jeg er lang og slank og har lang rygg, saa baerer vel barnet litt annerledes. Var liten forrige gang ogsaa, hun veide 3 kg da hun kom.. Men jeg har faktisk vaert bekymret selv, i dette svangerskapet, nettopp fordi alle kommenterer hele tiden, men faatt beskjed om at fosteret er helt normalt. Til og med mannen min presterte aa si til meg:" Se paa hennes mage, hvor stor og fin hun er, ser ut som hun skal foede snart, og saa ligger hun to mnd etter deg!" Og han vet hvor bekymret jeg har vaert... Dritt gubbe, altsaa.. men jeg tilter ikke, blir bare veldig saaret og tar det innover meg...
Gjest Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Har en mor som har skjønt det...... og en svigermor som jeg tror har skjønt at jeg er en uberegnelig vulkan for tiden for hun har sluttet å ringe og tar lite iniativ til å møtes lenger :l Men er fult klar over det selv, går rundt som en tids instilt bombe.... trenger armslag og fred rundt meg..... ellers så får de høre. Få det ut.... skyld på hormonene hvis du får behov for å skylde på noe. Ingen som mener noe vont med bemerkningene.... da hadde de hvertfall ikke sagt det høyt tenker nå jeg. Bare hormonene som gjør en mer sårbar og ømfintelig.
Lala82- Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Her sier nesten alle at magen min er så liten i forhhold til andre som har termin rundt min,og til og med de som har termin nesten 1 mnd. etter meg.Blir så irritert!!!!De sier også "det er sikkert en liten jente du kommer til å føde" Jeg hadde jo ikke stor mage med min sønn,men han veide 4200gr og var 52cm lang. Skjønner godt at du flippa helt!
Sunny76 Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Jeg har fått høre at jeg ser fin ut gravid...og at jeg ligger helt i gjennomsnittet. Og jeg vil bare si,at heller stor mage,enn å måtte slite med masse bekymringer rundt dette om babyen vokser normalt og slike ting. Mange blir jo glade,som venninna mi...hu ville høre at hu var stor,men fikk hele tiden høre hvor lita hu var...d gjorde henne mer usikker og redd. Jeg vil trøste deg med at alt er individuelt,og man ska ikke fokusere så mye på størrelse i denne tiden Vær gla for å være stor. Klem
mamarama og lille banan Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 vet du, jeg synes du var tøff som sa fra jeg! synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. men det kan jo være greit å si hvorfor du reagerte som du gjorde, så det ikke blir dårlig stemning. skulle ønske jeg hadde vært like tøff dessuten, du har utrolig fin gravidmage, og er fortsatt slank ellers, så magen blir mer framtredende på deg uten at den er større enn andres. og det kan være like sårt å få høre at en har liten mage. så vær stolt av magen din du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå