Gå til innhold

Når informenrer dere arbeidsgiver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer og skal i morgen finne ut hvilke fag jeg skal undervise i i år, må jeg da fortelle om graviditeten til arbeidsgiver slik at han ikke setter meg opp på avgangselever? føler det er ALT for tidlig å si noe til noen, men føler at jeg lurer rektor hvis jeg tar ut permisjon to mnd før elevene skal opp til eksamen. Bør jeg fortelle ham det slik at han kan ta hensyn til det? Er litt i tvil.. Han kan vel ikke på noe vis si at han skal finne noen andre til jobben? Jeg skal skrive under på arbeidskontrakt for dette skoleåret i morgen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør iallefall innformere arbeidsgiver før du forteller det ute " på bygda". Du kan jo evt fortelle at det er tidlig enda og at du ikke vil at flere skal vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der. Jeg er 6 uker på vei, men allerede fortalt arbeidsgiver. Jeg jobber i en liten bedrift og det vil fort merkes når det skjer forandringer, Er en kvalm, trøtt og sliten en dag så møter en bedre forståelse hvis en vet grunnen. Jeg har mistet en gang før og var da sykemeldt noen dager. Synes og da det var greit at sjefen visste. Selv om ikke andre gjør det. Jeg synes du skal informere om det. ingen skade der uansett hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skjønner deg kjempegodt! Er du årsvikar, siden du begynner så sent? Har to 10. klasser selv i år, er 5+3 nå, og har ikke turt å si noe enda. Venter til jeg har vært på gyn.avd/ 1. sv. kontroll hos legen min. Har vært fast ansatt på skolen min i 6 år, så jeg får nok ikke sparken, akkurat, men jeg er litt redd for at sjefen skal bli sur når jeg skal ut i permisjon til påske- 2 mndr før eksamen... Så jeg venter i hvertfall til jeg er litt sikrere, hvis det skulle gå galt, så har jeg jo laga trøbbel til ingen nytte.

Når det er sagt, så er ikke skoleverket det verste stedet å jobbe når man er gravid- det kan nok være lurt å si fra til sjefen, du blir garantert ikke sparka ut, og hvis rektor vet at det ikke er noe poeng i å satse på deg som eksaminator, så kan h*n jo sette deg inn i andre klasser i steden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å fortelle det i dag, syntes det er greit hun vet det. Hvis jeg skulle være borte, eller må gå iløpet av arbeidsdagen er det greit at hun vet hvorfor.

 

Men jeg velger å fortelle resten på jobb, når jeg er rundt 12. uker på vei. (Hvis det ikke oppdages før da).

 

Er nå 5+3 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Ja jeg er årsvikar på helt ny skole der jeg ikke kjenner noen. Jeg valgte å ikke si noe, men jeg fikk heldigvis bare ett fag i 10. klasse der de kan komme opp i muntlig, så det gåt nok bra. Har termin 1. mai så jeg dropper nok ut i begynnelsen av april. Da er det jo enda 3 mnd igjen av skoleåret. Skal snekkre eksamensoppgaver og veldig detaljert årsplan i dette faget. Det som bekymrer meg mer er at jeg fikk 6 timer gym. Men det er jo elevene som skal bruke kroppen og ikke jeg.

 

Håper det går bra med deg og din jobb. Det er jo ikke vår jobb å ordne med undervisning etter at vi er gått ut i permisjon. Det går nok bare bra... Vi er visst utstyrt med for mye samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Bolla : )

Jeg har ikke sagt det til rektor ennå- hun er aldri på plass.. Men i dag måtte jeg si det til inspektøren, for jeg skal til undersøkelse på kvinneklinikken på torsdag. Har en medisinsk bakgrunn som gjør at det nok blir endel timer på sykehuset fremover, så jeg fant ut at det var like godt å "innrømme" det overfor han- han så bare litt resignert ut da jeg sa det...

Vet at elevene mine kommer til å bli kjempedeppa over at jeg går ut i permisjon før de er ferdige med 10. klasse, men jeg får prøve å komme på besøk, så får vi håpe det hjelper.

En kollega av meg gikk ut i permisjon like før sommerferien i fjor, så med litt flaks kan hun overta klassen min frem til sommeren neste år.

Når man er både kommunalt ansatt og kvinne tror jeg samvittighet er det man har aller mest av, ja ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er for tidlig og si noe.. Jeg hadde ventet til jeg i vertfall var to fulgåtte måner.. Kanskje litt til... En har ikke krav på å si noe til arbeidsgiver før fire uke før en skal i permisjon.. Men selfølgelig forteller en det før det da... hehe =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å si det til inspektøren i går. Jeg er og begynt på en ny skole 1 august som vikar. Ble sykemeldt 14 august pga kyssesjuka (hadde den i fjor, men sliter med tretthet etter den). Inspektøren ringte i går for å spørre om jeg kom neste uke når sykemeldingen går ut. Jeg sa jeg var blitt gravid og at jeg spyr en god del så jeg tvilte veldig sterkt på det. Men jeg har arbeidskontrakt, hadde ventet med å si det til den var underskrevet... Jeg skal ha 1-3 klasse så slipper avgangselever, men har dårlig samvittighet som det holder selv om jeg bare har noen timer i hver klasse. Får ta en dag av gangen og håpe på at formen kommer seg. Vente tida blir ikke så lang om en kan jobbe! Var sykemeldt 6 mnd sist og det var ikke kjekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å si noe i slutten av måneden, eventuelt etter at jeg har vært hos legen... kommer litt an på formen og hvor nødvendig jeg føler det er at jeg sier det, tror jeg. Foreløpig synes jeg at det er litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...