Gå til innhold

Når informenrer dere arbeidsgiver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer og skal i morgen finne ut hvilke fag jeg skal undervise i i år, må jeg da fortelle om graviditeten til arbeidsgiver slik at han ikke setter meg opp på avgangselever? føler det er ALT for tidlig å si noe til noen, men føler at jeg lurer rektor hvis jeg tar ut permisjon to mnd før elevene skal opp til eksamen. Bør jeg fortelle ham det slik at han kan ta hensyn til det? Er litt i tvil.. Han kan vel ikke på noe vis si at han skal finne noen andre til jobben? Jeg skal skrive under på arbeidskontrakt for dette skoleåret i morgen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør iallefall innformere arbeidsgiver før du forteller det ute " på bygda". Du kan jo evt fortelle at det er tidlig enda og at du ikke vil at flere skal vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der. Jeg er 6 uker på vei, men allerede fortalt arbeidsgiver. Jeg jobber i en liten bedrift og det vil fort merkes når det skjer forandringer, Er en kvalm, trøtt og sliten en dag så møter en bedre forståelse hvis en vet grunnen. Jeg har mistet en gang før og var da sykemeldt noen dager. Synes og da det var greit at sjefen visste. Selv om ikke andre gjør det. Jeg synes du skal informere om det. ingen skade der uansett hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skjønner deg kjempegodt! Er du årsvikar, siden du begynner så sent? Har to 10. klasser selv i år, er 5+3 nå, og har ikke turt å si noe enda. Venter til jeg har vært på gyn.avd/ 1. sv. kontroll hos legen min. Har vært fast ansatt på skolen min i 6 år, så jeg får nok ikke sparken, akkurat, men jeg er litt redd for at sjefen skal bli sur når jeg skal ut i permisjon til påske- 2 mndr før eksamen... Så jeg venter i hvertfall til jeg er litt sikrere, hvis det skulle gå galt, så har jeg jo laga trøbbel til ingen nytte.